کمبود هزار قاضی در استان تهران

رییس‌کل دادگستری تهران با بیان اینکه ساختار مناسبی برای تشکیلات قضایی در استان تهران پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: یک‌هزار قاضی نسبت به ساختار مجموعه کم داریم.
غلامحسین اسماعیلی در حاشیه افتتاح ساختمان جدید دادگاه عمومی بخش رودهن شهرستان دماوند و در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح این پروژه، اظهارکرد: در راستای بهره‌برداری از این پروژه و تجهیز امکانات این مکان قضایی، حدود ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات خاص ریاست‌قوه‌قضاییه هزینه شده که البته زمین و آماده‌سازی آن به کمک شورای اسلامی شهر و شهرداری و همچنین شهروندان رودهن صورت گرفته است.
رییس‌کل دادگستری استان تهران با اشاره به کمبود منابع‌انسانی، قضایی و اداری، افزود: تمام واحدهای قضایی، شامل ۳۰ درصد از همکاران اداری و بین ۵۰ تا ۷۰ درصد قضایی هستند که ساختار مناسب در این زمینه پیش‌بینی شده ولی جذب نیرو نیازمند مجوزهای قانونی است.
رییس‌کل دادگستری استان تهران گفت: در استان تهران یک‌هزار قاضی نسبت به ساختار مجموعه پیش‌بینی شده ، کم داریم که تلاش در جهت رفع این مشکل انجام شده است.
به گزارش روابط‌‌عمومی دادگستری استان  تهران، وی همچنین در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگاه‌عمومی بخش رودهن  قضاوت عادلانه را یکی از ارکان ثلاثه دین اسلام برشمرد و گفت: از منظر دین اگر دادرسی، رسیدگی و صدور حکم، توأم با وصف عدالت نباشد ارزش و اعتباری ندارد.
وی متذکرشد: بدین سبب باید این شأن و جایگاه را با اهمیت بشماریم و بدانیم قضاوت عادلانه نماد اصلی حاکمیت دین در جامعه است که قضات و مردم و مسئولان باید در جهت حفظ و استقلال و اقتدار این نماد تلاش کنند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها