کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی اصلی‌ترین دغدغه‌ی ما است

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشمر گفت: کمبود نیروی انسانی اصلی‌ترین دغدغه‌ی ما است و با توجه به اینکه در سال آینده بیش از ۱۰۰ نفر در مقطع ابتدایی بازنشسته می‌شوند نیاز به بسته‌های حمایتی آموزش و پروش استان داریم.

 صبح توس، علی طاهریان در مراسم تکریم و معارفه معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کاشمر که شب گذشته در سالن اجتماعات مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: یک معلم می‌تواند بدون حاشیه معلمی ‌کند و علاوه بر ۳۰ سال خدمت، منشأء خدمات زیادی برای آموزش و پرورش باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر با اشاره به تعهد و تدین و تخصص معاونت قبلی آموزش و پرورش کاشمر، گفت: برنامه محوری و کار گروهی و استفاده از تجارب دوستان از مهمترین عوامل موفقیت است و به معاونت جدید آموزش ابتدایی توصیه اکید می‌کنم که این موارد را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: در سال جاری با کمبود شدید نیرو مواجه بودیم و در سال آینده هم بیش از ۱۰۰ نفر در مقطع ابتدایی بازنشسته می‌شوند و مشکل کمبود فضا و چالش‌های دیگر آموزش ابتدایی که نیاز به عزم و برنامه‌ریزی جدی داریم و ضرورت است معاون جدید با استراتژی مشخص پیگیر مشکلات مربوطه باشند.

طاهریان بیان داشت: بحث نیروی انسانی دغدغه‌ی اصلی ما است و در صورتی که معلم به جهت مرخصی و بیماری و غیره نتواند در کلاس حاضر شود نیروی جایگزین نداریم که این باعث نارضایتی مردم می‌شود به همین علت از آموزش و پروش استان انتظار داریم با بسته‌های حمایتی، پشتیبانی بیشتری از ما داشته باشند.

وی یادآور شد: پیشکسوتان ما استوانه‌های آموزش ابتدایی هستند و باید از ظرفیت‌های آنها استفاده کنیم و قدردان باشیم.

در ادامه‌ی مراسم کاظم شیردل با اشاره به اهمیت سنجش کیفی و توصیفی و تلاش‌هایی که در این زمینه انجام شده اظهار داشت: حذف آزمون‌های مجموعه‌ایی و تراکمی و مخصوصا حذف آزمون‌های هنجاری نخستین گامی است که در این حوزه برداشته شده است.

معاون سابق ابتدایی آموزش و پرورش کاشمر گفت: متأسفانه فرزندانمان را با فرهنگ بیست گرایی عادت داده بودیم و با این روش کودکی آنها را گرفتیم و خوشبختانه بعد از ۱۸ سال اولین گام برداشته شده و امید است که در گامهای بعدی استراتژی این مهم با ساختار آموزش و پرورش هماهنگ شود.

وی بیان داشت: چندین سال است که سنجش کیفی و توصیفی در آموزش و پرورش دنیا اجرا شده که یک نعمت الهی و گام بسیار بزرگی است.

شیر دل با بیان اینکه بازنشتگی پایان راه نیست بلکه آغاز راه است بر نوآوری و خلاقیت تأکید کرد و افزود: تلنگر بزنیم و قالب‌ها را عوض کنیم؛ چراکه مدیر چشمه جوشان تحول است و قطعا به مدیران ارتقاء پرور نیاز نداریم و مدیران محافظه کار جایگاهی ندارند.

وی ابراز کرد: خوشبختانه فرهنگ سازمانی آموزش ابتدایی تغییر کرده است و مصادیق فرهنگ غنی ایران اسلامی در نگرش رفتاری دانش آموزان و اولیاء و معلمان مدارس ابتدایی کاشمر موج می‌زند.

معاون سابق ابتدایی آموزش و پرورش کاشمر گفت: در آموزش ابتدایی کار به صورت بخش نامه‌ای و دستورالعملی نبوده، بلکه کاری سازمانی و برنامه‌ریزی شده و همراه با خود کنترلی و خود ارزیابی و نگاه انسان گرایانه بوده است.

وی بیان کرد: آموزش مداوم و ارزیابی مداوم را در دستور کار قرار دهیم و همیشه تبر ذهنی خودمان را با مطالعه تیز کنیم و در مواجه با مشکلات به جای پیدا کردن مقصر به دنبال راهکار باشیم.

شیردل با بیان اینکه مهم نیست کجا خدمت می‌کنیم، بلکه مهم این است که چگونه کار می‌کنیم، یادآور شد: مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها و گم نکردن هدف و تدوین برنامه همراه با اجرا از مهمترین عوامل موفقیت مدیران پرتلاش است.

لازم به ذکر است ؛در پایان مراسم ضمن تقدیر از کاظم شیردل، علیرضا رئوفی به‌عنوان معاون جدید آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کاشمر معرفی شد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها