کشف بزرگترین معدن سنگ آهن ایران در اردکان

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه درباره این کشف باید اقدامات دیگری نیز انجام شود، افزود: این اقدام ارزشمند که معادل کل ذخیره شناسایی شده سنگ آهن را در کشور به ارمغان آورده نقطه امیدی برای فعالیت های معدنی کشور است.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان یزد گفت: این معدن در اردکان قرار دارد و از لحاظ ذخیره و عیار در کشور و دنیا بی نظیر است.
علمدار افزود: آنومالی ۲۱ آ، توده ای ژئوفیزیکی با برداشت ۸۴۰۰ نقطه ژئوفیزیکی درسه مورد مطالعه شده است.
رئیس صنعت معدن وتجارت استان افزود: توده عظیم مغناطیسی گستره طولی ۷.۵ کیلومتر و عرض ۱.۵ کیلومتر و عمق ۱.۵ تا ۳.۵ کیلومتر رانشان می دهد.
علمدار خاطرنشان کرد: توده مورد نظر از عمق ۱.۵ کیلومترشروع می شود به ضخامت، ۱.۵ کیلومتر می رسد و بیشترین عمق حفاری اکتشافی که تاکنون صورت گرفته است حفاری کمتر از ۷۰۰ متر بوده است.
وی افزود: با خرید جدیدترین تجهیزات حفاری برای اولین بار درکشور در اعماق ۲۰۰۰ متر دربازه زمانی سیزده اسفند تا بیست مرداد ۹۶ درمجموع  ۱۹۰۰ متر حفاری گزارش  شد.
وی خاطرنشان کرد: ازنتایج اولیه حفاری نتایج مثبتی از وجود کانسنگ سنگ آهن و ذخایر بیش از ۲ میلیاردتن مورد انتظار است.

کشف معدن سنگ آهن با ذخیره ۲ میلیارد تن و عیار ۷۰ درصد در یزد

مهندس علمدار مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در نشستی خبری با اشاره به اینکه به تازگی در استان یزد معدن سنگ آهنی کشف شده که از نظر ذخیره و عیار در کشور و دنیا بی‌نظیر است، اظهار داشت: معدنی با ذخیره ۲ میلیارد تن و عیار ۷۰ درصد در عمق هزار و ۵۰۰ متری زمین کشف شده است

شنیده شده است این معدن در نزدیکی روستای توت اردکان است.

محمدرضا علمدار یزدی عصر امروز در نشستی خبری با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه به تازگی در استان یزد معدنی کشف شده که از نظر ذخیره و عیار در کشور و دنیا بی‌نظیر است، اظهار داشت: معدنی با ذخیره ۲ میلیارد تن و عیار ۷۰ درصد در عمق هزار و ۵۰۰ کیلومتری زمین کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه کل ذخائر سنگ آهن ایران ۳ میلیارد تن است، عنوان کرد: این معدن ظرفیتی عظیم در استان یزد و کشور به شمار می رود.

علمدار یزدی ادامه داد: در مجموع ۹۰ درصد استان یزد پهنه معدنی است که ۲۸ پهنه امیدبخش و قابل توجه در آن اکتشاف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های استان یزد در زمینه تجارت و صادرات عنوان کرد: میز صادرات کاشی و سرامیک کشور همچنین میز صادرات خیار سبز گلخانه ای کشور به استان یزد سپرده شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد بیان کرد: یزد هشتمین استان برتر صادر کننده کشور است و عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان شامل کاشی و سرامیک، پسته و محصولات نساجی است.

علمدار یزدی اظهار داشت: با گشایشی که در اقتصاد استان و کشور اتفاق افتاده، ارزش کل صادراتی استان یزد ۱۲ میلیون دلار افزایش یافته و به عدد ۴۹۶ میلیون دلار رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقداماتی که در استان یزد در راستای رفع مشکلات صنایع اتفاق افتاده است، بیان کرد: تاکنون ۳۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان یزد ایجاد شده که ۲ هزار و ۳۶۶ مصوبه داشته است.

علمدار یزدی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به مباحث بانکی با هزار و ۸۳۶ مورد بوده و موارد دیگر نظیر بیمه، مالیات، برق، گاز و … نیز در رتبه های بعدی قرار گرفته است.

وی افزود: بررسی این مشکلات امسال نیز با قوت ادامه دارد و تاکنون ۶۴۱ مورد از واحدهای صنعتی برای بررسی مشکلات خود در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها