کسی که تخصص دارد بیکار نمی‌ماند

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه افراد دارای تخصص و مهارت بیکار نمی مانند، گفت: دولت به دنبال حمایت های بیمه ای جدید از جویندگان کار است.
کریم یاوری در گفتگو با مهر با بیان اینکه یکی از حمایت های مهم در بخش اشتغال قطعا تامین اجتماعی خواهد بود، گفت: در شرایطی که ۳ وزارتخانه در یکدیگر ادغام شده است، حمایت های تامین اجتماعی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: اما اگر انتظار داشته باشیم که همه مسائل آن به یکباره حل شود، ممکن نیست. اما ما به دنبال حل مسائل بوروکراسی اداری هستیم.
یاوری ادامه داد: یکی از حمایت های قوی در مورد شاغلان پوشش حمایتی بیمه بیکاری است. در واقع بیمه بیکاری به کسانی پرداخت می شود که شاغل بوده و بدون اراده از کار بیکار شوند. برای این افراد از ۶ تا حداکثر ۵۰ ماه بیمه بیکاری پرداخت می شود.
وی خاطرنشان کرد: البته جدا از کسانی که شغل خود را از دست می دهند برای افرادی که بدون اراده خود بیکار مانده اند نیز توسط دولت برخی برنامه ها در حال بررسی است و قرار است در زمانی که شاغل نشده اند مورد حمایت قرار گیرند.
این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان داشت: با اینکه در این زمینه اقداماتی در حال انجام است، اما در حال حاضر مقرری بیمه بیکاری فقط به بیکارانی تعلق می گیرد که بدون میل و اراده از کار بیکار شده باشند و این حمایت ها برای جویندگان کار نیست.
به گفته یاوری، بیمه تامین اجتماعی در حال حاضر قشر وسیعی از مردم را پوشش می دهد. باید گفت کسانی که دارای حرفه و تخصص هستند قطعا بیکار نمی مانند و کسانی که متخصص هستند دارای شغل هستند.
مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: باید جوانان را وادار کنیم که مهارت آموزی کنند و برای جوانانی که مهارت دارند قطعا کار وجود دارد. وزارت کار در حمایت از پایداری مشاغل از دستگاه های موثر در تثبیت و پایداری اشتغال است.
وی افزود: عوامل و دستگاه های متعددی باید دست به دست هم بدهند تا مشاغلی که با زحمت و پیگیری بخش خصوصی، تعاونی و دولت ایجاد می شود حفظ شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها