چگونه در محل کار تمرکز بیشتری داشته باشیم؟

تمرکز بر کار از جمله مهمترین ویژگی هاییست که می تواند بازده کاری را بالا برده و در کاهش استرس کاری تاثیرگذار باشد.

به گزارش بانکی دات آی آر، فرقی نمی کند در محل کارتان چه پست و منصبی داشته باشید، چه مدیرارشد باشید، چه مدیر میانی و چه کارمند معمولی، تمرکز روی کاری که انجام می دهید، به شما کمک می کند تا مبارزه بهتری با عوامل حواس پرتی داشته باشید.

از دست رفتن تمرکز در محیط کار نه تنها به توانایی های شما و کیفیت کارتان ضربه می زند، بلکه می تواند عصبانیت مقام بالاترتان را هم در پی داشته باشد.
اگر می خواهید از عصبانیت رئیستان در امان باشید و کیفیت کارتان هم پایین نیاید، خواندن این گزارش را از دست ندهید.

۱. از اهمیت کار تیمی و مشارکت غافل نشوید

کار تیمی و مشارکت گروهی برای انجام کارها، این روزها بسیار مورد توجه است. اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی توانید کارتان به موقع تحویل کارفرما دهید و بدقولی تبدیل به عادت برایتان شده، سعی کنید تک روی را کنار بگذارید و از همکارانتان کمک بگیرید.

فکر نکنید که با یاری خواستن از آنها ارزش خود را پایین آورده اید، بلکه برعکس هم کارتان بهتر و سریعتر پیش می رود، هم روحیه کار تیمی را در خود تقویت کرده اید و هم از تجربیات دیگران بهره مند می شوید.

۲. تمرکز کنید تا کارتان زودتر تمام شود

از این شاخه به آن شاخه پریدن جز آشفتگی دستاوردی برایتان نخواهد داشت. وقتی در حال انجام کاری هستنید، تمام حواستان را به انجام همان کار جمع کنید. به این ترتیب علاوه بر اینکه کارتان را با کیفیت خوب به انجام می رسانید، برای وقت و زمان هم ارزش قائل می شوید و در این طلای غیرقابل بازگشت هم صرفه جویی می کنید.

. کارهایی که در طول روز دارید را روی کاغذ بنویسید

با نوشتن کارهای روزانه روی کاغذ، به کمتر شدن دغددغه های ذهنی خود کمک کنید. سعی کنید از عبارات کلیدی برای این کار استفاده کنید. با این روش هم ذهن آرام تری خواهید داشت، هم کارهایتان جلوی چشمتان است و هم هر کاری را انجام داید با رضایت روی عبارت آن خط می کشید!

۴. اهداف کوتاه مدت و روزانه برای خود تعیین کنید

توصیه به برنامه ریزی یکی از تکراری ترین و در عین حال مهمترین توصیه هاییست که همه ما زیاد آن را شنیده ایم. اما خود برنامه ریزی هم اصولی دارد که رعایت آنها در رسیدن به هدف به ما کمک می کند.

برنامه ریزی لزوما بلندمدت نیست و می تواند روزانه یا حتی ساعتی هم باشد. اگر هر صبح که بیدار می شوید، برنامه خود را تنظیم کنید، مطمئن باشید هم دچار حواس پرتی نمی شوید و هم استرس کمتری به سراغتان می آید.

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها