پیش دانشگاهی حذف می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: با اجرای سند برنامه درسی ملی در کشور مقطع پیش دانشگاهی تا چند سال آینده به طور کامل حذف می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا حاجی بابایی عصر امروز یکشنبه در همایش فرهنگیان استان خوزستان اظهار کرد: اجرای سند ملی که چند روز قبل رونمایی شد می تواند سیستم آموزشی در کشور را متحول کند و با اجرای کامل آن، شیوه آموزشی برای دانش آموزان موثرتر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه سند برنامه درسی ملی به عنوان یکی از زیر نظام های سند تحول بنیادین است، تصریح کرد: این سند نقشه راه کتاب های درسی ، برنامه کلاسی و روش های تدریس را مشخص می کند و در آن می توان بهتر و به شکلی مناسب تدریس آینده سازان را در کشور به پیش برد.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه یکی از دستاورهای اجرای سند برنامه درسی ملی در کشور حذف مقطع پیش دانشگاهی در کشور عنوان کرد: این برنامه در مرحله نخست برای دوره دبیرستان اجرا خواهد شد؛ مهرماه سال ۹۲ برای سال اول، مهرماه سال ۹۳ برای سال دوم و مهرماه سال بعد از آن برای سال سوم اجرا می شود و این روند تا پایان حذف پیش دانشگاهی پیش خواهد رفت.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند درسی ملی نقشه یاددهی و یادگیری است، افزود : بیش از ۴۲ ماه برای تنظیم این سند تلاش شده است.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه کتب درسی باید باهم ارتباط معنا دار داشته باشد، ادامه داد: برنامه درسی سال اول دبیرستان در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ مطابق سند درسی ملی تغییر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه اقدامات تحولی در آموزش وپرورش شروع شده و موجب اتفاقات عظیمی در دستگاه تعلیم وتربیت شده است، اظهار کرد: سند نظام رتبه بندی معلمان نیز در حال تدوین و تنظیم شدن است.
حاجی بابایی معنا ومفهوم مشترک اقدامات تحولی در دستگاه تعلیم و تربیت را تغییر گفتمان و نگاه به آموزش وپرورش توصیف و تصریح کرد: در تمام دنیا دوره ابتدایی را مهم ترین دوره زندگی انسان می دانند.
وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی جدید براساس کار علمی و پژوهشی تدوین شده است، اضافه کرد: به دنبال مسیری بودیم که از کلاس اول تا آخر دوره دبیرستان به صورت یکپارچه در آن تعریف شده باشد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استقرار نظام ۳-۳-۶ گفت: در یک نگاه کلی هدف از این اجرای این برنامه این بوده است که نشان دهیم نظام قدیم در برخی قسمتها یک نظام اشتباه است و بودن مقطع پیش‌دانشگاهی نیز یکی دیگر از اشتباهات نظام قدیم به شمار می رود. این نظام به گونه ای بود که می توان آن را مانند ساختمانی تصور کرد که یک ششم از فنداسیون و استحکام آن کم و شش طبقه به همراه طبقه هفتم (پیش دانشگاهی) بر آن بنا نهاده شده‌است و قطعا این ساختمان با یک لرزش دچار مشکلات بی شماری می شود.
وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته ۲۵ هزار نفر در استان خوزستان تعیین وضعیت شده اند، عنوان کرد: سال گذشته پرکارترین سال کاری آموزش وپرورش بوده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها