وقتی ۳۷۰ غیرمتخصص، غیرقانونی در شرکت نفت گچساران استخدام می‌شوند!

مسئول واحد آموزشی شرکت نفت گچساران بیان کرد: در دو سال اخیر ۳۷۰ نفر به صورت غیرقانونی از افراد غیرمتخصص به استخدام شرکت نفت گچساران درآمدند در صورتی که انتظار می‌رفت حداقل از فارغ التحصیلان معدل الف واحد آموزشی ما استخدام می‎‌شدند.

رضوی مسئول واحد آموزشی شرکت مناطق نفت خیز جنوب گچساران گفت: از سال ۵۴ تا اواخر دهه هفتاد شرکت نفت ایران با برگزاری یک دوره تخصصی دو ساله با نام ترینینگ اقدام به پذیرش افراد با مدرک سوم راهنمایی می‌نمود. این افراد پس از گذراندن این دوره به استخدام شرکت نفت درمی‌آمدند. بنده نیز در سال ۷۰ در این دوره پذیرش شدم و در سال ۷۲ پس از اتمام دوره به استخدام شرکت نفت درآمدم.

رضوی ادامه داد: در سالهای آخر دولت دهم وزارت نفت تصمیم به اجرای دوره‌ای دوساله جهت تربیت نیروی متخصص وماهر گرفت. این واحد آموزشی با ۴ رشته مکانیک، برق، نفت و گاز شروع بکار کرد. در زمان پذیرش از دانشجویان تعهد گرفته شد که شرکت نفت تعهدی به استخدام دانشجویان ندارد و تنها اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی کاردانی در چهار رشته فوق نموده است. البته در دوره های ترینینگی شرکت نفت در همان سال ها نیز این تعهد از افراد گرفته می‌شد؛ اما همه در شرکت نفت مشغول به کار شدند.

مسئول واحد آموزشی شرکت مناطق نفت خیز جنوب گچساران بیان کرد:ما به دنبال این بودیم که فارغ التحصیلان این دوره آموزشی در صورت نیاز شرکت نفت به استخدام دربیایند. نامه نگاری های این کار هم انجام شد. قرار بود شرکت نفت زمانی که تصمیم به جذب نیرو داشت از این افراد آموزش دیده استفاده کند. اما در سال‌های اخیر شرکت نفت گچساران اقدام به استخدام نیرو به صورت آزاد و از افراد عادی که هیچ آموزشی ندیده‌اند نمود. این اجحافی بود که در حق این دانشجویان صورت گرفت و اعتراض دانشجویان را برانگیخت.

وی افزود: دانشجویان واحد آموزشی گچساران، آموزش‌های سختی را دیدند و برای این دوره شهریه پرداخت کردند اما اکنون در حالی که شرکت نفت نیروی جدید استخدام کرده است، بلاتکلیف و بیکار هستند.

رضوی تصریح کرد: در طول دوره ما وعده جذب به دانشجویان ندادیم؛ اما چند نامه زدیم و پیگیر بودیم که حداقل دانشجویان با معدل الف به استخدام پیمانی شرکت نفت درآیند با در آزمون‌های استخدامی این دانشجویان در اولویت قرار گیرند. اما این نیز پذیرفته نشد. در نهایت مدیر عامل شرکت نفت گچساران تصمیم به توقف اجرای دوره نمود. این در حالی است که هم اکنون در اهواز و دیگر واحدها این آموزش‌ها ادامه دارد و هر ساله چندین دانشجو از این واحد ها فارغ التحصیل می‌شوند و تاکنون هیچ یک استخدام نشدند.

وی تاکید کرد : اعتراض فارغ التحصیلان واحد گچساران به این دلیل است که دوسال اخیر در حالی ۳۷۰ نفر نیرو به استخدام شرکت نفت گچساران درآمدند که هیچ کدام آموزش ندیده بودند. سال‌هایی که هرگونه استخدام در شرکت نفت ممنوع بود. البته پس از مدتی این افراد را اخراج کردند که با پیگیری نماینده محترم گچساران مجدد مشغول به کار شدند زیرا خانواده‌های این ۳۷۰ نفر دل به این استخدام بسته بودند. به نظر بنده در این مورد به حق دوستان اجحاف شد و انتظار می‌رفت حداقل افراد دارای معدل الف به استخدام پیمانی شرکت نفت دربیایند.

رضوی در نهایت عنوان کرد: اکنون نیز پس از دوسال از توقف کار این واحد آموزشی از وزارت خانه نامه‌ای جهت شروع به کار مجدد این آموزشگاه آمده است. اما تاکید می‌کنم برای استخدام برنامه ای نداریم. وزارت خانه ادامه آموزش ها را مفید می‌داند و تصمیم دارد مانند یک دانشگاه علمی کاربردی عمل کنیم. اما بنده انکار نمی‌کنم که شرایط پذیرش اولیه دانشجو در واحد آموزشی ما دلالت بر این می‌کرد که استخدامی در کار است. به طور مثال دانشجویان باید در رده سنی زیر ۲۳ سال پذیرش می‌شدند و در غیر این صورت نیاز به کارت پایان خدمت داشتند. این شرایط شبیه شرایطی بود که در دوره‌های ترینینگی گذشته جهت پذیرش دانشجو لحاظ می‌شد. (دانشجو)

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها