وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال استخدام ۸۰۰ بازرس کل است

ˈمحمد اصابتیˈ روز سه شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی بررسی حوادث ناشی از کار در قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۸۰۰ بازرس کار در کشور مشغول به خدمت هستند که این تعداد با توجه به حجم کارگاه های مشمول قانون کار پاسخگو نیست.

وی با اشاره به وجود بیش از دو میلیون کارگاه مشمول قانون کار که بازرسی کار در آنها باید صورت بگیرد، اظهار کرد:با وضعیت موجود، پنج سال زمان نیاز است تا بازرسین کار از این تعداد واحد بازرسی کنند.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضریب شیوع حوادث ناشی از کار در کشورمان را ۹۳ به ازای هر یکصدهزار نفر خواند و گفت: این رقم چهار سال قبل ۱۶۰ نفر بود که نشانگر کاهش وقوع حوادث ناشی از کار در کشور است.

اصابتی خواستار همکاری و تلاش سایر دستگاه های مسوول به منظور کاهش آمار بروز حوادث ناشی از کار شد و گفت: در کنار بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری ها، سازمان های نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه در این رابطه می توانند ایفای نقش کنند.

این مسوول در ادامه از تدوین ۲۱ آیین نامه و دستورالعمل جدید در حوزه بازرسی کار خبر داد و گفت: این آیین نامه ها به عنوان بازویی در دست بازرسین کار به شمار می روند و با اجرای آنها می توان شاهد ارتقای عملکرد حوزه بازرسی کار بود.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گسترش کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای مشمول را از اهداف این وزارتخانه برشمرد و گفت: این کمیته ها نقش پررنگی در ارتقای ایمنی و بهداشت در محیط های کار و پیشگیری از حوادث ناشی از کار دارند.

اصابتی در پایان خاطر نشان کرد: تعداد کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار از پنج هزار و ۷۰۰ مورد در چهارسال گذشته به یازده هزار و ۳۰۰ مورد افزایش پیدا کرده است.

 

منبع خبر : خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها