وزارت بهداشت اراده ای برای جذب پرستار ندارد/تامین کمبود نیرو با پرداخت اضافه کار

به گزارش خبرگزاری سلامت به  نقل از روابط عمومی نظام پرستاری ،حسین علی نسائی رسانی سازمان نظام پرستاری، اظهارداشت: کمبود نیروی پرستاری، مسئله ای نیست که امروز اتفاق افتاده باشد و وزارت بهداشت بخواهد آن را علنی کند. بلکه آنچه عنوان نمی شود، علت این کمبود است.
وی با تاکید بر اینکه مشکل در جذب پرستاران است، تصریح کرد: قطعا با جذب هر یک نیروی پرستاری، وزارت بهداشت می بایست حقوق و مزایایی پرذاخت کند. اما، این وزارتخانه آمده به جای جذب نیرو، از نیروهای موجود پرستاری در ساعات اضافه کار برای کمبود نیرو استفاده می کند و در قبال آن، هزینه کمتری پرداخت می کند.
علی نسائی با شعاری خواندن وعده جذب نیروی پرستاری از سوی وزارت بهداشت، اظهارداشت: وزارت بهداشت بر طبل کمبود نیرو می کوبد که به اهداف خودش برسد. در واقع، آنها می خواهند با استفاده از نیروهای قراردادی، شرکتی و …، عرضه و تقاضای نیروی کارپرستاری، از پاسخگویی به مطالبات پرستاران فرار کنن.
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، توضیح داد: وزارت بهداشت می خواهد از این طریق، صدای پرستاران مطالبه گر را خاموش کند. یعنی، این فرصت برای بیمارستان فراهم شود که در صورت برخورد با پرستار مطالبه گر، او را برکنار و از نیروی جایگزین استفاده کند.
علی نسائی در پایان با تاکید مجدد بر اینکه وزارت بهداشت هیچ اراده ای برای جذب نیروی پرستاری ندارد، گفت: این وزارتخانه با پرداخت اضافه کاری، سعی دارد کمبود نیروی پرستاری را با کمترین هزینه جبران کند.

کلمات کلیدی: نظام پرستاری-وزارت بهداشت-تربیت پرستار-سلامت-

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها