واکنش گازی ها به اعتراض جوانان بوشهری

خلیج فارس: یک مقام مسئول در شرکت ملی گاز ایران در واکنش به اعتراضات اخیر در استان بوشهر پیرامون آزمون استخدامی این شرکت می گوید: ۷۰ درصد افراد جذب شده بومی بوده اند.
به گزارش «خلیج فارس»؛ از هفته گذشته بود که شماری از شرکت کنندگان بوشهری در آزمون استخدامی شرکت ملی گاز ایران با امضای نامه ای به نمایندگان استان در مجلس، استاندار و نماینده ولی فقیه، از آنچه اجحاف به جوانان این استان در آزمون استخدامی شرکت ملی گاز عنوان کرده، انتقاد نموده و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

آنها نوشته بودند: ما در آزمون استخدامی شرکت گاز که در اسفند سال گذشته در تهران و بوشهر با حضور ۵۸ هزار نفر از کل کشور برگزار شد، شرکت کردیم که از این تعداد ۱۷۰۰ نفر یعنی سه درصد به مصاحبه بعدی دعوت شدند و از این تعداد نیز در مصاحبه های بعدی که در تهران و بوشهر برگزار شد ۷۰۰ نفر را در تاریخ دوم تیر ماه برگزیده اند.

آنها خطاب به مسئولین اعلام داشته اند: این تعداد طبق چه محاسباتی و فرمول هایی جذب شده اند و چرا سهمیه بومی بودن در این آزمون ها رعایت نشده است و چرا اعلام شده بود که حدود هزار نفر را می خواهیم جذب کنیم و چرا اکنون ۷۰۰ نفر قبول شده اند. آیا بقیه در آزمون شرکت نکرده اند و قبلا توسط آقایان انتخاب شده‌اند؟

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در خطبه های نمازجمعه با اشاره به اعتراض این جوانان، خواستار آن شد که وزارت نفت در خصوص این آزمون تجدیدنظر کند تا حق جوانان بوشهری ضایع نشود.

۷۰ درصد بومی بوده اند
با گذشت یک هفته از این اعتراضات، مدیر روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران نخستین مقام مسئولی است که حاضر به پاسخگویی در این زمینه شده است و در اظهارنظری می گوید: انتقادات اخیر به اطلاع ما و مدیران شرکت گاز رسیده است.

مجید بوجارزاده می گوید: این آزمون با رعایت ضوابط و دستورالعمل های کشوری و وزارت نفت از جمله اولویت داشتن بومی ها برگزار شده و طبق بررسی صورت گرفته برای جذب نیرو در شرکت گاز بوشهر و مجتمع گاز عسلویه، مجموعا ۷۰ درصد بومی منطقه بوده اند.

این اظهارنظر در شرایطی می باشد که منظور وی از استخدام بومیان در این آزمون – به احتمال قوی- آخرین مصوبه هیات وزیران بوده که شعاع ۶۰ کیلومتری استان های هرمزگان و فارس را هم به عنوان بومیان عسلویه در استخدام های این منطقه محاسبه کرده است.

خبر می رسد در آزمون اخیر، شرکت گاز استان بوشهر از ۸ نیرویی که جذب کرده، ۶ نفر آنها بومی استان بوده اند، اما اغلب اعتراضات در خصوص نیروهای جذب شده در مجتمع گاز پارس جنوبی می باشد که به عقیده جوانان معترض، مصوبه دولت درباره سهم حداقل ۵۰ درصدی جوانان استان در استخدام شرکت های تابعه وزارت نفت در بوشهر، مورد بی اعتنایی واقع شده است.

با این حال، اگرچه مسئول روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران مدعی است که ۷۰ درصد نیروهای جذب شده برای مشاغل مورد نیاز این شرکت در استان بوشهر در آزمون اخیر، بومی منطقه بوده اند، اما کیست که نداند منظور وی از بومیان، آخرین مصوبه دولت بوده که دایره بومیان عسلویه در استخدام ها را به دو استان همجوار گسترش داده است.

تصمیمی که مصوبه ۵۰ درصدی دولت در سفر استانی اش سال ۸۴ خود به بوشهر برای استخدام جوانان بوشهری در صنایع نفت و گاز استان را به گوشت قربانی مبدل کرد.

13184113910
اعتراض جوانان بوشهری به آزمون شرکت گاز

خلیج فارس: شماری از جوانان بومی و تحصیل کرده استان بوشهر که در آزمون استخدامی شرکت گاز شرکت کرده بودند، در این آزمون پذیرفته نشدند و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

به گزارش «خلیج فارس» به نقل از مهر؛ آزمون‌های استخدامی ادارات و نهادهای مختلف برای به‌کارگیری افراد برگزار می‌شود و افراد بیکار زیادی برای کسب شغل مناسب در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند و بر اساس تلاشی که در این آزمون کرده‌اند، انتظار دارند که نتیجه بگیرند.

تاسیسات و شرکت‌های گاز و نفت و پتروشیمی متعددی در استان بوشهر وجود دارد ولی بیش از آنکه سود این تاسیسات به استان برسد، دود و دم آنها نصیب استان و مردم آن می‌شود.

وجود این تاسیسات در استان بوشهر این انتظار را برای جوانان استان ایجاد می‌کند که اگر آلودگی‌های این تاسیسات نصیب استان شده است، حداقل برای اشتغال جوانان نیز به کمک استان بیاید ولی اینگونه نیست.

هر چند دولت مصوب کرده بود که ۵۰ درصد از سهمیه اشتغال پارس جنوبی نصیب مردم استان بوشهر شود ولی این مصوبه عملی نسد و هر ساله نیز مسئولان قول می‌دهند که این کار انجام شود ولی اتفاقی نمی‌افتد.

آزمون استخدامی شرکت گاز نیز سال گذشته برگزار شد و تعداد بسیاری از جوانان بوشهری در این آزمون شرکت کردند ولی موفق به پذیرش در این آزمون نشدند.

اعتراض به درنظرگرفته‌نشدن سهمیه بومی استان بوشهر

برخی از این جوانان امروز گرد هم جمع آمدند و از استانداری بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

این جوانان گفتند: ما در آزمون استخدامی شرکت گاز که در اسفند سال گذشته در تهران و بوشهر با حضور ۵۸ هزار نفر از کل کشور برگزار شد، شرکت کردیم که از این تعداد یک هزار و۷۰۰ نفر یعنی سه درصد به مصاحبه بعدی دعوت شدند و از این تعداد نیز در مصاحبه های بعدی که در تهران و بوشهر برگزار شد ۷۰۰ نفر را در تاریخ دوم تیر ماه برگزیده اند.

آنها خطاب به مسئولین اعلام داشته اند: این تعداد طبق چه محاسباتی و فرمول هایی جذب شده اند و چرا سهمیه بومی بودن در این آزمون ها رعایت نشده است و چرا اعلام شده بود که حدود هزار نفر را می خواهیم جذب کنیم و چرا اکنون ۷۰۰ نفر قبول شده اند آیا بقیه در آزمون شرکت نکرده اند و قبلا توسط آقایان انتخاب شده‌اند.

نامه جوانان معترض

این جوانان معترض نامه‌ای را نیز به استاندار، امام جمعه بوشهر و نماینده مردم دشتستان در مجلس در این زمینه نوشته‌اند که در این نامه آمده است: احتراماً به استحضار می‌رساند ما جمعی از فارغ‌التحصیلان دشتستانی که بومی استان بوشهر بوده و در اعلام آگهی استخدامی شرکت ملی گاز ایران سال ۱۳۹۱ به عنوان متقاضی جذب در این شرکت بودیم، با توجه به قبولی در آزمون کتبی و شرکت در آزمون روانشناختی و مصاحبه حضوری (فنی و تخصصی) که در تهران برگزار شد، متأسفانه در اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی با وجود بالا بودن ظرفیت پذیرش در حوزه انتخابی، نام هیچ یک از امضا‌کنندگان این نامه دیده نمی‌شود.

معترضان به نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی گاز با اشاره به مصوبه هیئت دولت مبنی بر استخدام ۵۰ درصد نیروی بومی استان بوشهر، بی‌توجهی به این مصوبه را عامل اصلی عدم پذیرش خود در این آزمون می‌دانند.

امضا کنندگان این نامه که تعدادشان به ۷۰ نفر می‌رسد در ادامه آورده‌اند: به نظر می‌رسد که حقی از فرزندان تحصیل کرده واجد شرایط این دیار به صورت قطعی ضایع شده و از شما مسئولان گرامی، عاجزانه خواهشمندیم این موضوع رو به صورت جدی پیگیری کنید.

رونوشت این نامه به سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت ملی گاز استان بوشهر، دفتر امام جمعه شهر برازجان و فرمانداری شهرستان دشتستان نیز ارسال شده است.

شرکت ملی گاز ایران در اسفندماه سال ۱۳۹۱ برای تأمین نیروی انسانی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی (عسلویه)، شرکت‌های پالایش گاز بید بلند، سرخون و قشم، شهید هاشمی‌نژاد، فجرجم و شرکت‌های گاز استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان و شرکت انتقال گاز ایران (مناطق عملیاتی ۲، ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹) اقدام به برگزاری آزمون برای جذب نیرو نموده بود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها