همه چیز درباره کنکور کارشناسی ارشد آزاد و دولتی

همه چیز درباره کنکور کارشناسی ارشد آزاد و دولتی؛
درگفت‌وگوباایسنا اعلام شد:
ادامه ثبت‌نام ارشد آزاد تا پنجشنبه
برگزاری آزمون ارشد دولتی در هفته پایانی بهمن

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۳۸۹ روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه و آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی ۲۳ اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

مهندس محمدرضا مهرادفر، معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به ادامه ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۱۵ بهمن ماه، گفت: داوطلبان باید در مهلت اعلامی و با مراجعه به دفاتر پستی و تهیه دفترچه راهنما و کارت اعتباری، از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی http://azmoon.org نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی افزود:‌ آزمون کارشناسی ارشد سال ۸۹ دانشگاه طی روزهای ۲۳ الی ۲۵ اردیبهشت ماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

همچنین پیش از این دکتر سجادی جاغرق رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد نیز با اشاره به جزییات این آزمون، از عدم تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در قبولی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو خبر داده بود.

آزمون کارشناسی ارشد دولتی ۲۸ بهمن برگزار می‌شود

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز هفته آخر بهمن ماه سال جاری با حضور حدود ۷۷۰ هزار داوطلب در حالی برگزار می‌شود که به گفته معاون سازمان سنجش، شمار داوطلبان این آزمون با احتساب دورشته‌ای‌ها به بیش از ۸۳۰ هزار نفر می‌رسد.

دکتر حسین توکلی معاون سازمان سنجش در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آزمون کارشناسی ارشد در ۱۴۵ کد رشته امتحانی برگزار می‌شود، البته زمان برگزاری شش کد رشته امتحانی با زمان برگزاری سایر کد رشته‌ها متفاوت است.

وی با اشاره به پیشی گرفتن شمار مردان در آزمون امسال، اظهار کرد: از کل تعداد ثبت‌نام‌کننده‌ها ۳۸۳ هزار و ۸۱۵ نفر را داوطلبان مرد تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در آزمون امسال ۶۶ رشته شناور برای انتخاب رشته دوم درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: حدود ۶۳ هزار و ۱۸۸ نفر متقاضی شرکت در آزمون رشته دوم هستند.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبان برای شرکت در آزمون هر گروه آزمایشی باید کارت همان آزمون را به همراه داشته باشند، گفت: بر این اساس ۸۳۰ هزار و ۱۳۲ کارت ورود به جلسه برای داوطلبان صادر شده است.

توکلی وی در خصوص زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون، گفت: کارت ورود به جلسه در طی روزهای ۲۶ تا ۲۹ بهمن ماه توزیع می‌شود.

به گفته معاون سازمان سنجش در آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته ۶۷۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند که تعداد داوطلبان آزمون امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به طراحی سوالات کنکور کارشناسی ارشد۸۹، گفت: سطح سوالات امتحانی بخش اختصاصی در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی هر رشته و مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است.

توکلی با اشاره به نحوه اعمال معدل در آزمون کارشناسی ارشد سال ۸۹، اظهار کرد: گزینش نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی انجام خواهد شد.

معاون سازمان سنجش در خاتمه با اشاره به برخی از تغییرات آزمون امسال به ایسنا، گفت: ضرایب دروس امتحانی برای تعدادی از رشته‌های این آزمون تغییر کرده است، همچنین علاوه ایجاد ۱۰ تا ۱۵رشته جدید، تعداد رشته‌های شناور آزمون امسال نیز به ۶۶ رشته افزایش یافته است.

طرح شخصی‌سازی دفترچه‌ سوالات از امسال اجرا می‌شود

دکتر ابراهیم خدایی، معاون سازمان سنجش که در محل خبرگزاری دانشجویان ایران و در جمع اعضای سرویس صنفی آموزشی ایسنا سخن می‌گفت، با تشریح برخی اقدامات امنیتی برای آزمون کارشناسی ارشد امسال، یکی از این اقدئامات را طرح شخصی سازی دفترچه‌های سوالات این آزمون بیان کرد که از آزمون امسال اجرا خواهد شد، بر این اساس با انتشار اسم و عکس داوطلب بر روی دفترچه سوالات، تنوع سوالات و دسته‌بندی آنها و چگونگی ارسال سوالات به حوزه‌های مختلف در جهت جلوگیری از وقوع هرگونه تقلب و تخلف در آزمون اقدام شده است.

وی با اشاره به تغییرات اجرایی آزمون ارشد ۸۹ ، گفت: سال گذشته آزمون کارشناسی ارشد در ۴ روز برگزار شد، در حالی که امسال علیرغم افزایش شمار داوطلبان، این آزمون در سه روز برگزار می‌شود که براساس تقویم، آزمون از روز چهارشنبه ۲۸ بهمن آغاز می‌شود و به مدت سه روز (۳۰ بهمن) ادامه دارد.

خدایی در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد، اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون نیمه دوم اردیبهشت ماه اعلام و از هفته اول خرداد ماه نیز انتخاب رشته مجازین آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، همچنین پیش از این دکتر پورعباس، رییس سازمان سنجش از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی ظرفیت پذیرش آزمون ارشد خبر داده و اعلام کرده بود: به طور طبیعی هر سال نسبت به سال قبل در زمینه ظرفیت پذیرش افزایشی داشته‌ایم که در این راستا سال گذشته نسبت به سال ۸۴ بیش از دو برابر دانشجو پذیرفتیم ، بر این اساس برای آزمون کارشناسی ارشد ۸۹ افزایش۲۰ تا ۲۵ درصدی را پیش بینی شده است.

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1483096&Lang=P

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها