نفت نیروی مازاد ندارد؛ کم هم دارد!/ تحصیلکردگان را جذب کنید

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است، نباید با جملات منفی انگیزه کار را از نیروی انسانی گرفت. ما که در متن نفت هستیم، خوب می دانیم که نه تنها نیروی مازاد نداریم، بلکه از نظر تامین نیروی انسانی در مضیقه هستیم.

مجید ناصری نژاد در گفتگو با خبرنگار «انرژی امروز» درخصوص سخنان وزیر نفت درباره نیروی مازاد در نفت گفت: ما که در متن نفت هستیم و ارتباط تنگاتنگ با حوزه انرژی داریم، مطلع هستیم که از نظر تامین نیروی انسانی در مضیقه هستند و مشکلات زیادی از این جهت وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین حوزه فعالیت کشور حوزه انرژی است و همه بر این اتفاق نظر دارند که خواسته یا ناخواسته چرخ اقتصادی کشور بر مدار نفت و فرآورده های نفتی می چرخد، گفت: بنابراین اینکه ما بگویم ما نیروی مازاد داریم و باید این نیروها تعدیل شود، به نوعی ایجاد دلسردی کرده ایم و این برخورد مناسبی با نیروهای زحمت کش وزارت نفت نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان خاطر نشان کرد: ما باید نیروهای خود راتشویق و تقویت کنیم که با انرژی بیشتر برای کار انگیزه پیدا کنند.

ناصری نژاد تصریح کرد: در حال حاضر یکی از نگرانی های ما این است که تولید نفت ما علی رقم قول آقای وزیر، بجای بالا رفتن سهم از میادین مشترک، تغییری نکرده است و حتی کم هم شده است.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این هدف حاصل نشده و تولید ما متوقف شده است که این امر برای ما در منطقه خطر دارد.

وی با بیان اینکه بنابراین ما باید عامل نیروی انسانی را تقویت کنیم و توسعه دهیم، گفت: یکی از کارهایی که زنگنه در این خصوص  انجام داده است، آزمون استخدامی وزارت نفت است.

ناصری نژاد گفت: ما نیروهای زبده، تحصیلکرده و متخصص در این زمینه داریم که اگر در حال حاضر جذب نشوند، جذب کشورهای خارجی می شوند و حیف است که این نیروهای متخصص را از دست بدهیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: باید زمینه جذب این افراد فراهم شود، تا بتوانیم از دانش و تجربه و تخصصشان استفاده کنیم.

از دیدگاه ناصری نژاد گفتن اینکه ما نیروی مازاد داریم، کار درستی نیست و انگیزه را از کارکنان می گیرد. وزارت نفت در خصوص نیروی انسانی ظرفیت دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: اگر درست و با برنامه عمل کنیم، می توانیم تجربه و تخصص نیروهای جوان را در بخش خصوصی محک بزنیم و پس از اینکه آزمون خودشان را پس دادند، از آنها در بخش دولتی در جای مناسب استفاده کنیم. اینکه به یکباره بگویم نیروی مازاد داریم و می خواهیم تعدیل کنیم، درست نیست.

نباید قیر را منحصر  و محدود کنیم

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در خصوص تصویب قیررایگان از سوی نمایندگان مجلس گفت: وقتی بازار استفاده از قیر است، یعنی زمینه استفاده از آن نیز فراهم است. اینکه ما قیر رایگان را منحصر و محدود کنیم، درست نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آسفالت معابر و بهسازی راه ها در روستاها، یک حرکت خوب در بخش عمرانی محسوب می شود، گفت: از آنجایی که وضعیت اعتبارات عمرانی خیلی کم شده است و بیشتر بودجه صرف هزینه های جاری می شود، رویکرد قیر رایگان به کشور خدمت می کند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها