نظر مردم در مورد استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه در ادارات دولتی بسیار مثبت است

عبدالعلی تاجی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد استخدام رسمی دولت که اخیرا مورد انتقاد عده‌ای قرار گرفته، تاکید کرد: نظر مردم در مورد استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه در ادارات دولتی بسیار مثبت است و نظام اداری کشور که طی سال‌های گذشته از استخدام جدید به موجب قانون منع شده بود، کم‌کم دچار فرسودگی می‌شود، چون عده‌ای از نیروها بازنشسته، بازخرید، فوت و یا مستعفی می‌شوند و باید به طور طبیعی جایگزین شوند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تأکید کرد: قانون برنامه پنجم توسعه در مواد ۵۰، ۵۱ و ۵۷ و همچنین قانون مدیریت خدمات کشوری در ماده ۲۴ حکم می‌کند که به ازای خروج سه نفر در مشاغل تصدی‌گری یک نفر جدید و به ازای خروج یک نفر در مشاغل حاکمیتی یک نفر اجازه استخدام به دولت داده شده است و مجوزهای اخیر استخدامی که دولت صادر کرده، در چهارچوب قانون است.

تاجی تاکید کرد: همچنین قانون می‌گوید فرزندان شاهد و فرزندان جانباز بالای ۲۵ درصد و ایثارگران نیازی به آزمون ندارند و سایر افراد جامعه که طبق مقررات از طریق آزمون سراسری جذب دستگاهها می‌شوند.

تاجی افزود: مجوزهای اخیری که برای استخدام نیرو در استانها داده شده در مجموع ۳۱ استان کشور کمتر از ۸۰ هزار نفر جدید از فارغ‌التحصیلان دانشگاهها جذب دستگاههای اداری می‌شوند.

وی گفت: بخشی از این سهمیه‌های استخدامی در دستگاههای ملی مانند سازمان مالیاتی، وزارت بهداشت، وزارت جهاد، آموزش و پرورش و سایر وزارتخانه‌ها و برخی نیز سهمیه استخدامی در قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاههای زیرمجموعه است که آنها نیز مجوزهای خاص استخدام دارند.

بازگشت به صفحه استخدام استانداری همه استان ها – اخبار به روز

وی تاکید کرد: این گونه نیست که همه‌ ۸۰ هزار سهمیه استخدامی پسرخاله‌های رییس جمهور باشند که عده‌ای در رسانه‌ها غوغا می‌کنند و باید نظام اداری کشور از نظر نیروهای جوان و تحصیل‌کرده نو‌سازی شوند و اکثر این مجوزهای استخدامی براساس قانون در مناطق کمتر توسعه یافته مانند چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها