نتایج آزمون تصدی منصب قضا هفته اول بهمن ماه اعلام می‌شود

میزان حجت الاسلام والمسلمین امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که همزمان با برگزاری آزمون تصدی منصب قضا برگزار شد، با اشاره به میزان جذب قاضی در سال جاری اظهار کرد: با تلاش و زحمات همکاران در سالیان اخیر درطول برنامه پنجم توسعه اکنون در مجموعه دستگاه قضایی حدود ۱۱ هزار قاضی مشغول به کار بوده و از این تعداد، ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر در دادگستری‌های سراسر کشور، ۴۰۰ نفر در مراجع قضایی کشوری مثل دیوان عالی و دیوان عدالت اداری، ۲۰۰ نفر در سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی و ۵۰ نفر هم در ستاد مشغول به کار هستند.
حجت الاسلام امینی گفت: حدود نهصد نفر یعنی ۸.۲ درصد را قضات زن تشکیل می‌دهند. همچنین حدود ۲۳ درصد آن‌ها تحصیلات حوزوی دارند والباقی فارغ التحصیل دانشگاه‌ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: قبل از برنامه پنجم ۷ هزار نفر همکار قضایی داشتیم به برکت تلاش همکاران این رقم افزایش یافت و با احتساب ابلاغ‌های سال نود و شش حدود ۵ هزار و ۴۰۰ نفر به این رقم اضافه شد.

حجت الاسلام امینی افزود: در سال جاری، ۷۸ هزار نفر متقاضی منصب قضا داشته ایم که امروز آخرین آزمون با حدود ۳۰ هزار نفر داوطلب در ۲۲ مرکز در سراسر کشور برگزار شد.

حجت الاسلام امینی در رابطه با زمان اعلام نتایج هم اظهار کرد: در ابتدای بهمن و در هفته اول آن نتایج آزمون تستی اعلام می‌گردد و افرادی که حد نصاب مورد نظر را کسب کرده باشند در تاریخ ۲۷ بهمن در آزمون تشریحی شرکت می‌کنند که نتایج آن نهایتا در فروردین ماه سال ۹۷ برای مصاحبهٔ علمی و طی مراحل سنجش شخصیت اعلام خواهد شد.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۴۵ هزار نفر در آزمون عمومی ما شرکت کردند که از این تعداد نهایتاً ۲۷۰ نفر جهت طی مراحل به گزینش معرفی شدند.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها