نامه به وزیر فرهنگ و ارشاد در خصوص مشکلات کتابداران شاغل در نهاد کتابخانه های عمومی کشور

بسمه تعالی
جناب آقای علی جنتی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
با سلام
احتراماً به استحضار می رساند اینجانبان کتابداران شاغل در کتابخانه های عمومی تحت نظارت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با مشکلات کاری و مالی عدیده ای روبرو بوده و انتظار داریم اهم آن را که در ذیل آمده است لطفا مورد بررسی قرار دهید تا انشاالله بانی قدم خیری باشد در راستای احقاق حقوق کتابداران این سازمان :
۱ – در این سازمان، حقوق یک متخصص و کارمند با مدرک کارشناسی حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و یک متخصص با مدرک کارشناسی ارشد حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است ( البته در شهرستانها و بدون محاسبه حق اولاد و عائله مندی : چون غالب کتابداران یا مجرد هستند و یا خانم ). آیا با گرانی های اخیر کالا و خدمات بازار، می توان حتی از نازلترین سطح معیشت برخوردار بود ؟ آیا کتابداران با این وضعیت معیشت می توانند در فکر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم بوده و در ارتقای سطح مطالعه مفید در جامعه و کمک در افزایش علم و دانش سهیم باشند ؟
۲ – عدم امنیت شغلی : هیچ کدام از کتابداران حتی با سنوات بالای ۱۰ سال رسمی نبوده و اگرچه در آیین‌نامه استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، تبدیل وضعیت کتابداران از پیمانی به رسمی پیش بینی شده است این امر هیچگاه محقق نگردیده است !
۳ – عدم اجرای قوانین سازمان امور اداری و استخدامی کشور در قبال کتابداران : برای مثال آیتمهایی چون طبقه ، رتبه و … از سال ۱۳۸۷ در احکام کتابداران گنجانده شد اما ارقام آنها علیرغم گذشت ۵ سال ، هیچگاه تغییر نکرد زیرا افزایش آن افزایش حقوق و مزایای کارکنان را در پی خواهد داشت.
۴- هیچ گونه ارتقای شغلی در این نهاد وجود ندارد به طوریکه کتابدار در این نهاد به فسیلواره ای تبدیل می شود.
۵- وجود کارهای بی مورد در این نهاد اعم از آمارهای غلط که کتابدار را از وظیفه و هدف اصلی خود دور کرده و کتابدار باید تمام وقت خود را صرف آمار رد کردن شود.
۶- هیچ گونه تسهیلاتی در این نهاد همچون اضافه کاری، هزینه ایاب و ذهاب وجود ندارد مثلا کتابداری با مدرک کارشناسی ارشد با ماهی ۶۰۰ هزار تومان باید ماهی ۳۰۰ هزار تومان آنرا صرف هزینه ایاب و ذهاب کند.
آقای وزیر ، موارد فوق تنها بخش کوچکی از مشکلات مالی و اداری کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی کشور است .اکنون با تجلی دولت تدبیر و امید، امیدواریم مشکلات ما کتابداران را بررسی نمایید و ما را نا امید نکنید.

جمعی از کتابدارن کتابخانه های عمومی کشور

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها