نامه بطحایى به جهانگیرى درباره مجوز استخدام معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۳۷۰ هزار نفر طی پنج سال آینده در این وزارت بازنشسته می‌شوند و ادامه فعالیت بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور را به‌ طور جدی مورد تهدید قرار می‌دهد.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی طی نامه‌ای در تاریخ ۲۱ فرودین ماه ۹۷ به اسحاق جهانگیری، با اشاره به استخدام ۳۸۰ هزار نفر طی سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۲ به‌عنوان معلم در وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: بیش از ۳۷۰ هزار نفر طی پنج سال آینده در این وزارت بازنشسته می‌شوند و ادامه فعالیت بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور را به‌ طور جدی مورد تهدید قرار می‌دهد.
متن کامل نامه را در زیر بخوانید:
جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون اول محترم رئیس جمهور
با سلام و احترام؛
با عنایت به اینکه در طول سال های ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۲ بیش از ۳۸۰ هزار نفر براساس مجوزهای سازمان اداری واستخدامی به عنوان معلم در وزارت آموزش وپرورش استخدام شده‌اند، پدیده بازنشستگی بیش از ۳۷۰ هزارنفرازکارکنان آموزشی طی پنج سال پیش رو (۱۳۶۷ الی ۱۴۰۰) ادامه فعالیت بزرگترین دستگاه اجرایی کشور را به طورجدّی مورد تهدید قرار می دهد.
براساس منابع آماری موثق درحالی که تعداد دانش‌آموزان کشور از ۱۴ میلیون نفر در سال ۱۳۹۷ به ۵/۱۵ میلیون نفر در سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد، تعداد کارکنان آموزشی وزارت آموزش و پرورش با خروج بازنشستگان از ۷۵۸۰۰۰ نفر در سال ۱۳۹۷ به ۴۲۸۰۰۰ نفر در سال ۱۴۰۱ کاهش خواهد یافت که این تعداد فقط ۵۵ درصد نیاز این وزارتخانه را تأمین خواهد کرد.
از آنجا که تأمین و تربیت معلم امری زمان‌بر و میان مدت است، درحال حاضر نیز به دلیل تأخیرهای طولانی‌مدت در انجام اقدامات لازم به منظور جبران کمبود معلم، نگرانی‌های جدی برای بازگشایی مدارس در مهر ماه سال جاری وجود دارد.
در سال تحصیلی آتی با استقرار کامل ساختار ۱۲ ساله نظام جدید آموزشی، بیش از ۶۰۰ هزار نفر دانش‌آموز دردوره ابتدایی و شاخه های فنی وحرفه ای و کار-دانش به دانش آموزان اضافه خواهد شدکه افزایش نیاز به ۲۴ هزارنفر معلم جدید را به همراه دارد، علاوه برآن با احتساب بازنشستگی ۶۰ هزار نفر از کارکنان آموزشی، کمبود حدود ۸۴ هزار نفر معلم قطعی است که این وضعیت، چالش‌هایی جدی برای آموزش و پرورش در مهرماه ۹۷ ایجاد خواهد کرد.
با توجه به تهیه «برنامه جامع پنج ساله نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش» و ضمن هماهنگی با سازمان اداری و استخدامی کشور راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت برای رویارویی مؤثر با پیامدهای مالی واجرایی چالش مذکور دردست بررسی است که نتایج آ ن متعاقباً به استحضار خواهد رسید.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها