مهارت های شغلی مورد نیاز کارجویان

مهارتهایی که بایددر کسب آنها بکوشید، بستگی به علائق،تواناییها و استعداد شما و همچنین اهداف شغلی و منابع موجود دارد. اما با وجود نامشخص بودن وضعیت اقتصادی پیش رو، دستیابی به مهارتهایی که برای پیشرفت و آینده شغلی شما مفید خواهد بود، بسیار حیاتی است.
مهارتهای شغلی که هم اکنون در بازار کار بسیار مورد نیاز است و طبق نظر وزارت کار آمریکا در فهرست کار فرمایان قرار دارد، عبارتند از:
▪ مهارتهای حل مشکل
اکثر کارها و وظایفی که در زندگی خود با آن مواجه می شویم، بسیار بغرنج و پیچیده هستند. افرادی که مشکلات را بدرستی تشخیص می دهند، راه حلهای مختلف را پیدا می کنند و تصمیمات مؤثری می گیرند که در زمینه های شغلی مدیریت بازرگانی،مشاوره مدیریت، مدیریت روابط عمومی، علوم پزشکی و مهندسی مورد نیاز هستند.
▪ مهارتهای فنی و حرفه ای
امروزه، فناوری در تمام زمینه ها و رشته های علوم گسترش پیدا کرده است. نصب، آزمایش و تعمیر بیشتر تجهیزات الکتریکی، مکانیکی و الکترونیکی در حوزه های مهندسی، ارتباطات، اتومبیل، حمل و نقل و هوا فضا مستلزم دانستن مهارتهای فنی و حرفه ای است.
▪ مهارتهای روابط عمومی
شرکتهایی با مشکلات اجتناب ناپذیری مواجه می شوند که در ارتباط با رفتار متقابل اشخاص با یکدیگر است. اغلب اوقات، موفقیت یک شرکت به این موضوع بستگی دارد که افراد آن شرکت تا چه حد می توانند با هم به صورت گروهی کار کنند.
این مسئولیت و وظیفه مدیریت منابع انسانی، مدیریت پرسنل، مدیریت گروه و مدیر عامل است که نیاز های کارکنان خود را کاملاً بشناسد و در صدد یافتن بهترین روشها برای تامین نیازهای آنها در محدوده کاری و حیطه شغلی باشند.
▪ مهارتهای برنامه نویسی کامپیوتری و دانش کامپیوتر
برنامه نویسی صحیح کامپیوتری به منظور برآورده کردن نیازهای خاص یک شرکت خاص می تواند فرصتهای استخدام و پیشرفت حرفه ای شما را افزایش دهد.
بیشتر زبانهای برنامه نویسی که امروزه مورد نیاز هستند، عبارتند از: Visual Basic , HTML , Java , C++, Unix و SQL Server .
▪ مهارتهای آموزشی
در جامعه امروزی روزانه اطلاعات جدید بیشتری تولید و جمع آوری می شود.درنتیجه،تقاضا برای استخدام افرادی که دارای مهارتهای آموزشی در زمینه های آموزش، خدمات اجتماعی، مشاوره مدیریت و تجارت باشند، بسیار بالاست
▪ مهارتهای مدیریت مالی
امروزه برنامه ریزی اقتصادی برای تضمین یک زندگی راحت پس از دوران بازنشستگی امری بسیار ضروری است. کارگزاران سرمایه، برنامه ریزان مالی، حسابداران و حسابرس ها برای برآوردن این تقاضا همواره مورد نیاز هستند.
▪ مهارتهای مدیریت اطلاعات
در قرن حاضر، اطلاعات پایه و اساس سیستم های اقتصادی محسوب
می شوند و اشخاصی که دانش و مهارت مدیریت اطلاعات دارند، برای اکثر مشاغل، مورد نیاز هستند.تحلیل گران سیستم، تکنولوژیستهای اطلاعات، مدیران بانک اطلاعاتی و مهندسان ارتباطات و مخابرات از جمله اشخاصی هستند که مهارتهای مدیریت اطلاعات را دارند.
▪ مهارت دانستن زبان خارجی
امروزه کشورها به مواد و محصولات یکدیگر احتیاج متقابل دارند. به همین دلیل، توانایی صحبت و مکالمه به یک زبان خارجی فرصتهای شغلی مناسبی را فراهم می آورد.
▪ مهارتهای مدیریت تجارت و بازرگانی
هدایت و مدیریت موفقیت آمیز یک شرکت، بسیار مورد تقاضا و حیاتی است.در مرکز تمامی این مهارتها، توانایی مدیریت افراد، سیستم ها، منابع و سرمایه های مالی، شناخت خریداران و چگونگی تبدیل و تعبیر این نیازها به فرصتهای تجاری و بازرگانی قرار دارد.

 

با تشکر از مشترک فعال سایت استخدام: خانم، کارشناس الکترونیک

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها