مشکل نظام سلامت کمبود پرستار نیست بلکه عدم جذب نیرو است/پرستاران جویای کار اعلام حضور کنند

مشکل نظام سلامت کمبود پرستار نیست بلکه عدم جذب نیرو است/پرستاران جویای کار اعلام حضور کنند

معاون پشتبانی سازمان نظام پرستاری عنوان کرد:

مشکل نظام سلامت کمبود پرستار نیست بلکه عدم جذب نیرو است/پرستاران جویای کار اعلام حضور کنند

با توجه به اقدامات چند سال اخیر متولیان وزارت بهداشت و نظر به سوء استفاده های صورت گرفته از موضوع کمبود نیروی پرستاری معاونت پشتیبانی سازمان نظام پرستاری برآن شد تا با راه اندازی سامانه ای از پرستاران بی کار کشور ثبت نام به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری محمود عمیدی با انتقاد از اقدامات صورت گرفته و طرح های غیر منطقی که اخیراً به بهانه حل معضل کمبود نیروی پرستاری مطرح شده است ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: سال قبل که ثبت نام پرستاران جویای کار یا پرستاران بیکار را انجام دادیم آمار عجیبی از بیکاری پرستاران به دست آمد.گرچه این موضوع واضح است که تعداد پرستاران به کار گرفته شده و استخدامی در مراکز درمانی چه خصوصی ها و چه دولتی ها و نیمه دولتیها بسیار کمتر از استاندارد است و این خدمات در شان مردم ما نیست اما مشکل در واقع از نبود پرستار نیست بلکه مشکل در عدم جذب پرستار است.

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سالهای قبل به بهانه کارهای اولیه ی برزمین مانده تعداد زیادی کمک پرستار یک ساله تربیت شد که الان این افراد به عنوان مدعی تهدیدی برای وزارت بهداشت هستند چراکه عده ای از طرف وزارت بهداشت قول استخدام به این افراد داده بوده اند.

وی در ادامه با انتقاد از طرح تربیت پرستار بیمارستانی توضیح داد:از طرفی هم اکنون سالیانه بیش از ده هزار پرستار از دانشکده های پرستاری فارغ التحصیل می شوند و باید بببینیم که آیا دولت توان جذب این همه را دارد یا خیر؟ پروژه ی آموزش پرستار در بیمارستان به جای دانشگاه در واقع پایین آوردن سطح علمی، مهارتی و فنی پرستاری ایران است که در حال حاضر از بهترینهای دنیا به شمار می آیند و در همه کشورها به راحتی به پرستار ایرانی پذیرش داده می شود.

عمیدی با اشاره به سامانه ثبت نام از پرستاران جویای کار افزود: به طور خلاصه باید گفت که این پروژه و ادغام کمک پرستاری با شرح وظایف ترسیم شده می تواند به راحتی سلامتی مردم را به مخاطره انداخته و موجب آسیبهای جبران ناپذیری بر بدنه نظام سلامت کشور شود.لذا برای اثبات مجدد وجود پرستاران بیکار در جامعه سامانه ثبت نام پرستاران جویای کار را راه اندازی کردیم و از همکاران محترم غیر شاغل و یا جویای کار در این سامانه به آدرس job.ino.ir ثبت نام کنند.

وی در پایان ضمن تاکید به پرستاران بر معرفی این سامانه به دیگر فارغ التحصیلان این رشته، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم متولیان وزارت بهداشت حتی برای یک بار هم که شده به توصیه های کارشناسان و دلسوزان حوزه ی مراقبت و پرستاری گوش فرا دهند و با عمل به این توصیه ها نظام سلامت کشور را از آسیب های جدی دور نگه دارند

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها