مشکل استخدام ها کجا بود؟

با پیگیری و حمایت وزیر نفت و مذاکرات سخت و طولانی کارشناسی با سازمان امور اداری و استخدامی کشور و همراهی این سازمان، محملی قانونی تعیین و مجوز استخدام دو هزار و ۵۰۰ نفر صادر شد.

به گزارش شانا، سال ۸۴ در پایان دولت هشتم که تولید نفت چهار میلیون بشکه بود و همه مجتمع‎های پتروشیمی و پالایشگاه‌ها هم دولتی بودند، صنعت نفت حدود ۸۵ هزار کارمند رسمی و حدود ۵۰ هزار نیروی قراردادی و پیمانکاری داشت. در سال ۹۲ که دولت احمدی نژاد به پایان رسید، تولید نفت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه (بدون درنظرگرفتن روند نزولی به دلیل تحریم‎ها) شده بود و با وجود آن که مجتمع‎های پتروشیمی و پالایشگاه‌ها خصوصی شده بودند، کارکنان صنعت نفت به ۲۳۵ هزار نفر رسیده بودند!

این نشان می داد که تصور آقایان از ایجاد شغل فقط استخدام کردن در دولت و سنگین‌تر کردن پیکره فربه و فشل ساختار دولتی است و اصلاً یا نمی‌توانند یا باور ندارند که ایجاد شغل باید در بستری دیگر و با ایجاد تحرک و پویایی اقتصادی محقق شود.

حرف مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت هم این بود که اگر ما به این جمعیت زیادی که به صنعت نفت اضافه کرده‌اند بدون مبنا و یک چارچوب منطقی و اصولی بیفزاییم در پرداخت حقوق و دستمزدهای عادی هم دچار مشکل می شویم.

با این وصف وزیر نفت همچنان به یافتن یک راه‌حل اصولی تاکید می‌کرد. سرانجام با پیگیری، هدایت و حمایت مهندس زنگنه و مذاکرات سخت و طولانی کارشناسی با سازمان امور اداری و استخدامی کشور و همراهی این سازمان، عجالتاً محملی قانونی تعیین و مجوز استخدام دو هزار و ۵۰۰ نفر صادر شد.

از این تعداد ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، شماری از نیروهای قراردادی و پیمانکاری و تعدادی هم به عنوان سهمیه آزاد از طریق ثبت‌نام در فراخوانی که اعلام خواهد شد و پس از شرکت در آزمون جذب خواهند شد.

با توجه به مقررات حاکم بر صنعت نفت، برای کارکنان قراردادی و پیمانکاری شرایط و امتیازاتی در آزمون منظور خواهد شد، ضمن آن‌که امکان شرکت بانوان محترم نیز، همانند داوطلبان مرد در این آزمون فراهم شده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها