مشکلات اقتصادی و کمبود نیرو، علت تعطیلی بناهای تاریخی است

مدیر میراث فرهنگی استان قزوین مشکلات مالی و کمبود نیروهای مستقر در بناهای تاریخی را علت آماده نبودن بناهای تاریخی برای بازدید در روزهای میانی هفته معرفی کرد.

محمدعلی حضرتی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا درباره میسر نبودن امکان بازدید هر روزه از برخی بناهای تاریخی قزوین گفت: به علت شرایط سخت اقتصادی و کمبود نیروهایی که برای استقرار مستمر در بخش‌های تاریخی مواجه هستیم، بسیاری از بناهای تاریخی استان در روزهای میانی هفته تعطیل هستند.

وی ادامه داد: درهای موزه‌های استان همیشه به روی بازدیدکنندگان باز است و حتی در تعطیلی‌های هفتگی هم موزه‌ها فعال هستند. در این میان برخی از بناهای شاخص از جمله چهلستون چون در محوطه تاریخی قرار دارند، در اکثر مواقع میزبان گردشگران هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین اظهار کرد: برخی بناها به دلیل میزان بازدید در ایام هفته تعطیل هستند البته اگر تورهای دانشجویی یا دانش‌آموزی از پیش برنامه گردشگری‌شان را اعلام کنند، مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری با علم به بازدید، در بناها حاضر می‌شوند و درباره آن‌ها توضیح ارائه خواهند کرد.

حضرتی‌ها در اشاره به بازدید گردشگران در نوروز ۱۳۹۷ از بناهای قزوین گفت: در تعطیلات نوروز ۸۰ اثر تاریخی آماده بازدید مسافران بود. استان قزوین ۱۶۰ نفر نیرو پیوسته و مستمر برای راهنمایی بازدیدکنندگان در طول هفته ندارد. ضمن اینکه حضور گردشگر نیاز به تامین امنیت و حضور یگان حفاظت دارد که تمام این مسائل از مشکلات استان است.

وی اظهار کرد: ما برای آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با روند حفظ و نگهداری بناهای تاریخی کارگاه‌های آموزش مرمت را از نوروز برپا کرده‌ایم که همه روز پاسخگو و آماده بازدید گردشگران و میراث دوستان است. طرح پاسخگویی به نحوه مرمت و بازسازی بناها به واسطه بخشنامه به استان‌ها ابلاغ شده و بر همین اساس هم استادکاران می‌توانند به صورت شفاف درباره ملات‌ها، نوع مرمت و … صحبت کنند. تشریح درباره چگونگی مرمت‌ها از نظر ما به نوعی معرفی بناهای تاریخی است.

حضرتی‌ها در ارائه راهکاری برای کمبود‌های موجود در استان قزوین بیان کرد: اگر بخش‌های خصوصی تقویت شوند و تورهای خصوصی فعالیت بیشتری داشته باشند بخش قابل توجهی از مشکلاتی که به آن اشاره شد رفع می‌شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها