مراکز انتقال خون خراسان شمالی با کمبود نیرو روبه‌رو است

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی از کمبود نیرو در واحدهای انتقال خون استان خبر داد و گفت: در مراکز انتقال خون ۸۶ پست مصوب داریم ولی ۷۵ درصد پست‌ها در این مراکز خالی از نیرو است.

 از بجنورد٬  احسان روشن‌روان امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشتت: با توجه به ارزیابی و بازرسی از مراکز انتقال خون٬ لازم بود که استانداردهای خود را با استانداردهای روز دنیا یکسان سازی کنیم که این مهم با توجه به هم‌دلی و حمایت‌های مسئولان٬ انجام و در نخستین مرتبه٬ مجوز استاندارد‌سازی و نوسازی دریافت شد. هم‌اکنون ۹۰ درصد تجهیزات مراکز انتقال خون استان در دو سال اخیر به‌روز شده است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه روتین در مرکز انتقال خون استان افزود: آزمایشگاه روتین٬ قلب و اساس قدرت مرکز انتقال خون به شمار می‌آید که مجوز نوسازی و استاندار را دریافت کرده  و هم‌چنین سردخانه منفی ۴۰ درجه و واحد فرآورده‌های خونی نوسازی شدند. همه این اقدامات با نظارت واحد کنترل کیفیت است و هر اقدامی که در سازمان انتقال خون انجام می‌شود٬ واحد کنترل کیفیت بر آن نظارت دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با  بیان کمبود نیروی انسانی در مجموعه انتقال خون استان تصریح کرد: پایگاه شیروان در سال ۹۳ افتتاح شد اما نیروهای خارج از مرکز انتقال خون در آن مستقر بودند که مشکلات خاص خود را داشت و با کمبود نیرو مواجه بودیم به صورتی که هفته ای یک‌بار فعالیت داشت و با پیگیری‌های زیاد٬ مجوز جذب ۸ نفر نیرو را دریافت کردیم که ۳  نفر  آنها پزشک و کارشناس آزمایشگاه بودند و در پایگاه شیروان مستقر شدند. راه اندازی این پایگاه رضایت‌مندی منطقه را در برداشت و پایگاه مناسبی شده است.

روشن‌روان بیان داشت: در مراکز انتقال خون ۸۶ پست مصوب داریم  ولی ۷۵ درصد پست‌ها در این مراکز٬ خالی از نیرو است هم‌چنین برخی از افراد نیز در قالب طرحی و پیام‌آور بهداشت در این مراکز خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح اهداکنندگان بار اول در آبان سال ۹۵ استارت زده شد و ابتدا از این اشخاص نمونه‌گیری شده و چنان‌چه مشکل خاصی نداشتند مجددا برای اهدای خون دعوت می‌شوند. ۲۵ تا ۳۳ درصد مراجعین ما را اهدا کنندگان بار اول تشکیل می‌دهند. در هر استان هر چه ضریب اهداکنندگان مستمر بیشتر باشد ضریب سلامت بالاتر و بیشتر است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها