مددجویان کمیته امداد در مناطق ویژه اقتصادی بوشهر بکارگیری می شوند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: بر اساس تفاهم نامه همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با کمیته امداد، مددجویان مستعد و جویای کار این نهاد به منظور اشتغال پایدار در این مناطق به کار گرفته می شوند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی کمیته امداد استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از احمد لطفی در نشست مشترک با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، افزود: براساس این تفاهم نامه مددجویان فارغ التحصیل و جویای کار کمیته امداد به شرکت های زیرنظر منطقه ویژه اقتصادی معرفی و بکار گرفته می شوند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد برای اشتغال و خودکفا کردن مددجویان تحت حمایت، اقدامات موثری انجام داده است، اظهار کرد: برنامه این نهاد دراین زمینه درگام اول شناسایی و استعداد سنجی خانواده های مددجو و ارائه آموزشهای لازم فنی و حرفه ای به آنها، با نظارت کامل، وام های خود اشتغالی به آنها پرداخت می شود و در گام دوم استفاده از ظرفیت شرکتها و مناطق اقتصادی استان است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: بر این اساس میان کمیته امداد، دبیرشورایعالی مناطق آزاد و منطقه ویژه اقتصادی یک تفاهم نامه همکاری امضا شد تا مددجویان کمیته امداد براساس تعاریفی به کار گرفته شوند.
لطفی یاد آور شد: دادن مجوز برای پیگیری امور کاریابی برای مددجویان کمیته امداد، معرفی رشته های فنی و حرفه ای متناسب با مشاغل مورد نیاز مناطق، تعامل برای تامین بخشی از نیازمندی های آموزشی مددجویان شاغل در شرکت های مستقر در مناطق، زمینه سازی برای جذب امکانات و کمک شرکت ها و موسسه های مستقر در مناطق از جمله تعهدات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این تفاهم نامه است.
لطفی یادآور شد: همکاری در معرفی واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی، اعلام تعداد نیروی های مورد نیاز متناسب با کار به کمیته امداد از سوی منطقه ویژه و از طرفی ارائه آموزش مهارت آموزی متناسب با کار به مددجویان از سوی کمیته امداد برای معرفی به شرکتها از دیگر زمینه های همکاری دو جانبه است.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر تامین تسهیلات راه اندازی واحدهای تولیدی مددجویان واجد شرایط در شهرکها و نواحی اقتصادی را از دیگر مفاد همکاری این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: در صورت لزوم، واحدهای تولیدی و کسب و کار خرد در نواحی صنعتی همجوار، توسط مددجویان واجد شرایط به تناسب نیاز بازار مصرف راه اندازی می شود.
لطفی گفت: به منظور بکارگیری کارجویان کمیته امداد، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به ازای هر نفر در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد و پرداخت بخشی از هزینه های آموزشی مهارت تکمیلی مددجویان شاغل در بنگاه های مستقر در مناطق آزاد از سوی کمیته امداد بعنوان بسته تشویقی شرکتهایی که این مددجویان را بکار می گیرند در نظر گرفته شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه ۱۰ تا ۱۲ هزار دانش آموز و دانشجو زیرپوشش کمیته امداد استان بوشهر قرار دارد انتظار است در چهار چوب این تقاهم نامه زمینه جذب و بکار گیری این مددجویان فراهم شود.
وی همچنین بیش از شش هزار نفر مددجوی زیرپوشش در سالجاری آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفته اند و افزود: همه این افراد از ظرفیت و استعداد بالایی برای بکارگیری در حورزه های مختلف برخوردارند که در زمان حاضر بیکار هستند.
عبدالله آورا مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی استان بوشهر نیز ضمن استقبال از این طرح گفت: در زمان حاضر ۵۰ واحد تولیدی فعال و نیمه فعال در منطقه ویژه اقتصادی استان فعالیت دارند که تلاش شده است نیروهای مورد نیاز این شرکت ها از افراد نیازمند، کاربلد و بومی استان تامین شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها