مدارک دانشگاههای پرتغال و ایسلند معتبر اعلام شدند

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اولین بار مدارک ۲ دانشگاه کشور ایسلند و ۹ دانشگاه کشور پرتغال را معتبر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام اداره کل امور دانش آموختگان خارج از کشور برای اولین بار مدارک ۲ دانشگاه Haskoli Islands و Haskolinn I Reykjavik کشور ایسلند معتبر اعلام شد.

نحوه ارزشیابی مدارک دانشگاههای معتبر ایسلند

مدارک‌ diploma یا certificate جزء تحصیلات عالی (آموزش عالی) محسوب نمیشوند.

مدارک BA، BS ،BEd، BFA، BMus، Bachelor و BPhlsl به شرط داشتن دیپلم دبیرستان یا مدرک پیش دانشگاهی مأخذ “کارشناسی” ارزشیابی‌ می‌شوند.

مدرک Postgraduate غیر قابل ارزشیابی است و برای آن فقط گواهی صحت صدور صادر میشود.

مدارک Candidatus ،M.P.H.,M.P.A., M.B.A., M.L., M.Ed., M.S., M.A., و M.Paed-meistaragrada به شرط داشتن مدرک کارشناسی Bachelor برای Candidatus یا بعد از مدرک Postgraduate برای مدارک دیگر “کارشناسی ارشد” ارزشیابی می شوند.

همچنین مدرک Ph.D.- doktorsgrada, Dr.odeont, Dr.phil, Doktorsprof ، به شرط داشتن مدرک کارشناسی ارشد به ماخذ “دکترا” ارزشیابی‌ می‌شوند.

وزارت علوم هچنین مدارک برخی دانشگاه های کشور پرتغال را معتبر اعلام کرد.

اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، ۴ دانشگاه کشور پرتغال را در گروه ممتاز، ۴ دانشگاه را در گروه خوب و ۱ دانشگاه در گروه متوسط را معتبر علام کرد.

نحوه ارزشیابی مدارک دانشگاههای معتبر کشور پرتغال

Bacharel: شامل یک دوره سه ساله و ۶ نیمسال (تحصیلات نظام قدیم) بعد از دیپلم ۱۲ ساله دبیرستان یا مدرک پیش دانشگاهی به ماخذ “کاردانی” ارزشیابی می شود.

Licenciado: شامل ۲ تا ۴ نیمسال پس از طی مقطع اول (Bacharel) یا ۶ نیمسال و ۱۸۰ واحد، در بعضی موارد ۷ تا ۸ نیمسال و ۲۱۰ تا ۲۴۰ واحد بعد از دیپلم ۱۲ ساله دبیرستان یا مدرک پیش دانشگاهی به ماخذ “کارشناسی” ارزشیابی می شود.

Mestre: شامل ۳ تا ۴ نیمسال و ۹۰ تا ۱۲۰ واحد و دفاع از پایان نامه بعد از مقطع کارشناسی یا ۱۰ تا ۱۲ نیمسال و ۳۰۰ تا ۳۶۰ واحد و دفاع از پایان نامه بعد از دیپلم دبیرستان یا مدرک پیش دانشگاهی و به ماخذ “کارشناسی ارشد” ارزشیابی می شود.

Doutor: بعد از Mestre ، با دفاع از رساله به ماخذ “دکتری” ارزشیابی می شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها