مجوز بکارگیری ۳ هزار کمک پرستار در بیمارستان های دولتی صادر شد

مدیر کل منابع انسانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به ایرنا گفت: مجوز جذب و بکارگیری حدود سه هزار کمک پرستار در بیمارستان های دولتی برای تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی صادر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،احمد ماهی، افزود: کمک پرستار رده جدید خدمتی است که پس از یکسال آموزش در بیماستان ها بکار گیری می شوند. این رده جدید خدمتی شرح وظایف تعریف شده ای دارد که شامل مراقبت های اولیه از بیماران است و با شرح وظایف پرستاران و کادر خدماتی متفاوت است.
وی در پاسخ به این پرسش که نحوه جذب و بکارگیری حدود ۱۰ هزار کمک پرستار آموزش دیده در بیمارستان ها چگونه انجام می شود، توضیح داد: از این تعداد کمک پرستار آموزش دیده یکساله با توجه به درخواست و اعلام نیاز تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی مانند دانشگاه همدان،کردستان و دانشگاه علوم بهزیستی برای جذب و بکارگیری حدود سه هزار نفر مجوز صادر شده و با بررسی درخواست بقیه دستگاه ها به مرور مجوز جذب و بکارگیری این نیروها برای سایر دانشگاه های علوم پزشکی نیز صادر می شود.
ماهی افزود: جذب و بکارگیری این نیروها به صورت شرکتی و عمدتا از طریق موسسه کارآفرینان آواسلامت – وابسته به هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت – انجام می شود و از این نیروها خرید خدمت می شود.
آموزش یکساله نیروهای کمک پرستار از حدود سال ۹۴ با ابلاغیه وزارت بهداشت آغاز شد. محمد میرزابیگی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در زمان شروع این دوره آموزشی گفته بود: کمک پرستاری یک دوره دانشگاهی نیست بلکه یک دوره مهارتی است که ۳۳ شرح وظیفه برای آن تعریف شده است.
به گفته وی این وظایف جزو مراقبت‌های اولیه برای بیماران است که در حال حاضر توسط پرستاران فارغ‌التحصیل دانشگاهی و گاهی همراهان بیماران انجام می‌شود و با تربیت این گروه (کمک پرستاران) لزومی به انجام این وظایف توسط پرستاران آموزش دیده دانشگاهی نیست.
معاون وزیر بهداشت گفته است: کمک پرستاران دارای مدرک دیپلم هستند و در یک دوره یکساله غیردانشگاهی آموزش می بینند.
به گفته وی: با توجه به اینکه اکنون دوره بهیاری و کمک بهیاری نداریم و بهیاران و کمک بهیاران که در گذشته وجود داشته اند، اکنون بازنشسته شده و از تیم بهداشتی -درمانی رفته اند و با توجه به نیاز بیماران به خدمات اولیه مراقبتی دوره آموزش یکساله کمک پرستار مهارتی را در دستور کار قرار دادیم.
امروز-شنبه- حدود ۲۰ نفر از افرادی که دوره یکساله کمک پرستاری را آموزش دیده اند، مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.
به گفته یکی از افراد، آنان نسبت به تاخیر در بکارگیری و «استخدام» در بیمارستان های دولتی و نبود امکان فعالیت و اشتغال در بیمارستان های خصوصی گلایه دارند.
وی گفت: برخی از افرادی که دوره یکساله کمک پرستاری را دیده اند، مدرک کارشناسی یا حتی کارشناسی ارشد دارند اما بیمارستان هایی که مجوز بکارگیری گرفته اند فقط افراد دیپلم را جذب می کنند.
سلامت نیوز: مجوز بکارگیری ۳ هزار کمک پرستار در بیمارستان های دولتی صادر شد

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۷)

  1. راضیه ایمان گفت:

    سلام و عرض ادب
    دارای مدرک کمک پرستاری و تزریقات و نمونه گیری آزمایشگاهی هستم
    و نیازمند کار
    با تشکر

  2. مریم گفت:

    باسلام اینجانب هم مدرک کمک بهیاری دارم و هم کمک پرستاری برای کارورزی در بیمارستانی در شهر ساری مشغول ب دوره اموزشی هستم برای من سواله ک همش داریم کار خدماتی انجام میدیم ما ک کمک پرستاریم اسمشم روشه کمک پرستار یعنی دوش ب دوش پرستار باید باشیم ولی متاسفانه سو استفاده میشه از ما ،متشکرم

  3. راضیه شاملو احمدی گفت:

    بسم الله رحمان رحیم
    باعرض سلام و خسته نباشی
    اینجانب راضیه شاملو احمدی مدرک کمکهای اولیه و مدرک کمک پرستاری که از سازمان فنی وحرفه ای کشوروابسته به وزارت کاروامور اجتماعی هستش من دربیمارستان امام خمینی قسمت فیزیوتراپی من کمک فیزیوتراپی بودم

  4. راضیه شاملو احمدی گفت:

    بسم الله رحمان رحیم
    باعرض سلام و خسته نباشی
    اینجانب راضیه شاملو احمدی مدرک کمکهای اولیه و مدرک کمک پرستاری که از سازمان فنی وحرفه ای کشوروابسته به وزارت کاروامور اجتماعی هستش من دربیمارستان امام خمینی قسمت فیزیوتراپی من کمک فیزیوتراپی بودم ودر سالمندان ومهدکودک من کمک مربی بودم از شما خواهشمندم جویای کار هستم احتیاج شدیدی دارم به کار

  5. S.S گفت:

    سلام و خسته نباشید
    ایا ازمون استخدامی برای مجوز این ۳۰۰۰ کمک پرستار صادر نشد
    بخدا داریم از بیکاری دق میکنیم خواهشا به فکرمون باشید
    با تشکر

  6. davood ghahramani گفت:

    استخدام کمک پرستاری

    • سمیرامومنی گفت:

      درخواست کار دارم
      مدرک کمک پرستاری وفوریت پزسکی ونمونه گیری خونگیری دارم

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها