مایلید دختر دار شوید ؟ بررسی تعیین جنسیت در آخرین تحقیقات دانشمندان

شاید برای بسیاری از زوج های جوان که آماده بچه دار شدن هستند تعیین جنسیت امری هیجان انگیز و بعضا دغدغه باشد . بیشتر افرادی که با روحیات من آشنا هستند میدانند که شخصا علاقه زیادی به دختر بچه دارم و به همین خاطر به نظرم آمد در خصوص دختر دار شدن توضیحات علمی از آخرین یافته های دانشمندان هلندی رو برگردان فارسی کنم .

مادرانی که خواهان دختر دار شدن هستند باید از غذاهای شور و همچنین موز در رژیم های غذایی خود پرهیز کنند .دانشمندان دانشگاه Maastricht University در هلند , در بررسی های خود متوجه شدند که ترکیب غذایی مناسب و روابط زناشویی منظم کلید های دختر دار شدن هستند . نکته ای که در مطالعاتم مشاهده نمودم این بود که رسیدن به این هدف در بچه دار شدن نیاز مند یک رژیم پزشکی دقیق و نه تغییر در سبک آشپزی و… است  .چرا که رژیم های غذایی عادی روزانه ما بدون آن که متوجه باشیم چندین برابر املاح مخالف با آنچه بدان ذهنیت داریم , را وارد بدن میکنند .

در سخنان این دانشمندان اشاره شده که بهتر است برای رسیدن به این هدف , از مصرف غذاهای حاوی سدیم و پتاسیم بالا اجتناب نمود  . نمونه این غذاها شامل: ماهی شور , زیتون ,  گوشت گاو خشک شده , گوشت شور , ماهی دودی , میگو,برنجی که در نمک خیس خورده باشد , سیب زمینى,فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس,نان و شیرینی زیاد.

بجای این مواد شما باید از غذاهایی که بیشتر حاوی کلسیم و منیزیم هستند میل نمایید .غذاهایی همچون ماست , ماهی کنسرو , ریواس , اسفناج,غذای توفو (نوعی غذای چینی ,ژاپنی و کره ای که از سبوس یا چاشنى چینى یا ژاپونى مرکب از لوبیاى جوشانده وشیر وغیره گرفته میشود ), میوه های مغز دار مانند بادام , جو پرک شده( جوی دوسر) (oatmeal)  گل کلم و پرتغال مقدار مناسبی کلسیم و درخت بلارد , بقم , محصولات غله ای ,انجیر ,لوبیا نیز منیزیم دارند .

همچنین منابع غذایی خوب منیزیم عبارتند از :انجیر، لیمو ترش، گریپ فروت، ذرت زرد، بادام، گردو، پسته و سیب دانه ها ، مغزها، آجیل ، سبزیجات برگی شکل مثل کلم ، اسفناج و … ، غلات سبوس دارو حبوبات مثل لوبیا و سویا و… . تصفیه کردن غلاتی مانند آرد گندم و برنج و فرآیند غذاها مانند شکر، سبب از بین رفتن املاح از جمله منیزیم می شود.

در این رژیم غذایی برای رسیدن به جنین پسر، بالا بودن نسبت سدیم و پتاسیم و کم بودن کلسیم و منیزیوم، متابولیسم تخمک و به خصوص لایه خارجی آ ن را به نحوی تغییر می دهد که اسپرماتوزوئیدهای حامل جنسیت پسر  به طرف آن جذب می شوند و به عکس برای جذب اسپرماتوزوئید جنسیت دختر به وسیله تخمک، لازم است میزان کلسیم و منیزیوم خون بالا برود و میزان پتاسیم و سدیم خون پایین بیاید.

دقت کنید تمامی عناوین مطرح شده در بالا مهیا کننده شرایط مناسب برای نوع ترکیب کروموزوم های مرد و زن با یکدیگر هستند . تعیین پسر و دختر توسط اسپرم مرد تعیین می گردد.دقت کنید که بیشتر مردان هر دو نوع اسپرم نر و ماده را با هم دارند. یک زوج از ۲۳ زوج کروموزوم  در همه سلول های انسانی ، زوج جنس..ی   نام دارد. و این دو کروموزوم تعیین می کنند که آیا جنین نر خواهد شد یا ماده ؟

برای اطلاع دقیق تر شما عرض کنم که یکی از کــروموزوم های جنس..ی Y یا کــروموزوم نر نـام دارد .کروموزوم دیگر، کــروموزوم X کــروموزوم ماده نام دا رد .  انسان ماده دارای دو کروموزوم جنسی  XX  و انسان نر دارای یک کروموزوم X  و یک کروموزوم Y می باشد . اگر یک اسپرم دارای کروموزوم X  با تخمک زن بارور شود جنین حاصل دختر خواهد بود .همچنین اگر یک اسپرم دارای کروموزوم X  با تخمک زن بارور شود جنین حاصل دختر خواهد بود . طور کلی اسپرم های مولد پسر در محیط های قلیایی فعالیت بهتری دارند و اسپرم های مولد دختر در محیط اسیدی دوام بیشتری دارند.

نکته جالب اینکه دانشمندان دانشگاه Maastricht اعلام نمودند که رژیم غذایی آقایان تاثیری در جنسیت کودک ندارد . تاکید این دانشمندان به خانم ها در روابط زناشویی این است که برای دختر دار شدن باید روابط جنسی منظم داشته باشند و البته نه در نزدیکی  قبل و بعد از تخمک گذاری .در حوالی زمان تخمک گذاری به دلیل اینکه ترشحات  قلیایی بیشتری وجود دارد اسپرم پسر بیشتر و بهتر می تواند عبور کنند و در روز هایی که از زمان تخمک گذاری فاصله بیشتری دارد ترشحات حالت اسیدیته بیشتری دارند و احتمال بارداری دختر افزایش می یابد و در روز های بعد از تخمک گذاری مثلا ۲ الی ۳ روز بعد از تخمک گذاری به دلیل اینکه کیفیت ترشحات تغییر می کند اسپرم های پسر کمتر می توانند از این ترشحات عبور کنند و اگر بارداری اتفاق بیفتد احتمال بارداری دختر مجددأ بالا خواهد رفت . بنا براین اهمیت زمان تخمک گذاری برای تعیین جنسیت زیاد است و مهم این است که روز تخمک گذاری بسیار دقیق تعیین گردد.البته باید دقت نمود که میزان اسپرم حاوی ژن ماده قوی تر و سریع تر توانایی اتصال به تخمک را دارد و این نیز دلیل دیگری برای فاصله گرفتن از زمان تخمک گذاری برای بچه دار شدن است .

این مطالعات که در عرض ۵ سال و بر روی ۱۷۲ زن ۲۳ ساله تا ۴۵ ساله اروپای غربی انجام گرفته ,که بیشتر آنها مادرانی بودند که بچه پسر آورده بودند و خواهان دختر بودند . در این برنامه از انها خواسته شد مصرف غذاهای شور را کنار بگذارند و روزی ۱ پوند فرآورده های لبنی مصرف کنند . رژیم غذایی آنها شامل برنج ,گوشت,میوه ,ماکارونی و سبزیجات نیز بود .

لازم به ذکره که بسیاری از این زنان قادر طبق تجویز های انجام شده رژیم و زمانبندی روابط زناشویی خود را رعایت نکردند اما ۲۱ نفر از این تعداد تا انتها آنها را انجام دادند . که از این ۲۱ نفر ۱۶ تا دختر دار شدند که بدین ترتیب با ۸۰ درصد موفقیت حیرت آور ترین نتیجه بدست آمده تاکنون در دنیای پزشکی میباشد .

آزمایش نشان داد که هم رژیم غذایی و هم روابط منظم هر دو تاثیر گذار در دختر دار شدن این زنان بوده که البته تاثیر رژیم غذایی بسیار مشهود تر بوده است .

آزمایشات قبل بر روی کرم های دریایی ، گاو ، خوک و موش به اجرا درآمده بودند و اگر چه برخی مطالعات بر روی زنانی که مایل به تولد نوزاد پسر بودند نیز نشان داده بود که رژیم غذایی آنها به طور عمده  غذاهای غنی از پتاسیم و سدیم بود.

متاسفانه تمایل به پسر دار یا دختر دار شدن در برخی خانواده ها چنان است که حاضر به لقاح خارج رحمی میشوند تا از دختر دار شدن اطمینان حاصل کنند ، اما به    نظر دانشمندان هلندی این امر دخالت بیش از اندازه د طبیعت و انسانیت است !

بد نیست بدانید در دانستان های قدیمی نیز برای تغییر جنسیت به دختر توصیه شده زن قبل از مقاربت حمام آب داغ بگیرد و یک فنجان قهوه نیز بنوشد.

منبع : websaz

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها