فلسفه گوگل: ۱۰ نکته ای که می دانیم درست است

googleهمه شرکتها برای خود فلسفه ای دارند و سعی می کنند با استفاده از این اصول کار را پیش ببرند. سایه این اصول را در تمام جوانب شرکت می توانید مشاهده کنید. گوگل هم به عنوان یکی از شرکتهای موثر در وب و نمونه شرکتی که بنده علاقه خاصی به آن دارم نیز دارای یک فلسفه ۱۰ ماده ای است که می تواند برای همه ما جالب باشد. خیلی از اصول آنرا می توانیم استفاده کنیم. در این نوشته ترجمه کاملی از این فلسفه ۱۰ ماده ای را خواهید خواند که البته طولانی نیز هست. در نوشته ای دیگر به مشخص کردن نکات جالب و بررسی کلی این فلسفه خواهیم پرداخت.

۱. بر روی کاربر تمرکز کنید و هر هر چیزی دیگری به دنبالش خواهد آمد

از آغاز تمرکز ما بر ارائه بهترین تجربه کاربری بود. چه در هنگام طراحی یک مرورگر جدید و چه تغییری جدید در صفحه جستجو، تمام سعی مان را کردیم تا در نهایت همه آنها در خدمت شما باشند، بجای اینکه در خدمت اهداف داخلی یا سود خودمان باشند.

صفحه آغازین ما بسیار ساده بوده و به سرعت بارگزاری می شود. رتبه نتایج جستجو هیچگاه به کسی فروخته نشد، تبلیغات هم هدفمند شده و آزار دهنده نیستند. اعتقاد داریم، هنگامی که ابزار و نرم افزارهای جدیدی را طراحی می کنیم باید به گونه ای کار کنند که شما متوجه تفاوتی در طراحی آنها نشوید.

۲. بهترین کار این است که یک کار را خیلی خیلی خوب انجام دهید.

ما کار جستجو را انجام می دهیم. با یکی از بزرگترین گروه های تحقیقاتی بر روی حل مسائل مربوط به میزکار گوگلیجستجو کار می کنیم، می دانیم چه کاری را درست انجام می دهیم و چگونه می توانیم آنرا بهتر انجام دهیم.

سروکله زدن دائمی با مسایل مشکل باعث یافتن راه حل های مناسب و ارتقا دائم سرویسی شده است که هم اکنون برای میلیونها نفر یافتن اطلاعات را تبدیل به فرایندی سریع و بی وقفه کرده است.

وقف کردن خودمان به امر جستجو باعث شده که تمام آن چیزی را که یاد گرفتیم در محصولات جدیدی مانند جی میل و نقشه های گوگل اعمال کنیم. امیدواریم قدرت جستجو را در بخشهای تجربه نشده ای استفاده کرده و به مردم در یافتن و استفاده از اطلاعات در زندگیشان کمک کنیم.

۳. سریع خیلی بهتر از آهسته است.

ما می دانیم زمان شما ارزشمند است، هنگامی که در وب به دنبال پاسخی هستید آن پاسخ را همان لحظه می خواهید و هدف ما فراهم کردن آن است. ما احتمالا تنها افرادی در کره زمین هستیم که می توانیم بگوییم هدفمان این است که بازدیدکنندگان سریعتر سایت ما را ترک کنند. با اصلاح بیت ها وبایت هایی از صفحات مختلف سایتهایمان و همچنین اصلاح ساختار محیط خدمت رسانی بارها و بارها رکورد سرعت خودمان را شکسته ایم، لذا زمان میانگین نمایش نتایج، کسری از ثانیه است. ما با انتشار هر محصولی چه نرم افزار موبایل باشد یا گوگل کروم، مرورگری پرسرعت برای وب امروزی و مدرن، مقوله سرعت را در نظر داریم. و به کارمان در افزایش سرعت، همچنان ادامه خواهیم داد.

۴. دموکراسی در وب کار می کند.

جستجوی گوگل مبتنی است بر میلیونها نفر که لینک سایتهای تولید کننده محتوی را منتشر می کنند، و به همین دلیل است که این جستجو به خوبی کار می کند. توسط بیش از ۲۰۰ سیگنال و بکارگیری شیوه های مختلف، مانند سیستم PageRank و الگوریتمهایش، که با تجزیه و تحلیل مشخص می کند که کدامیک از سایتها توسط صفحه های دیگر در وب به عنوان منبع اطلاعات معرفی شده اند، به اهمیت صفحه های مختلف وب پی می بریم. از آنجایی که هر سایت جدید خود منبع تازه ای از اطلاعات است با گسترش وب، این روند ارتقا پیدا می کند.

در همین راستا در حوزه نرم افزارهای متن باز هم فعال هستیم، جایی که با کار گروهی تعداد زیادی از برنامه نویسان، نوآوری اتفاق می افتد.

۵. برای بافتن پاسخ نیازی نیست که پشت میز کار خود باشید.

دنیا به شدت در حال موبایل شدن است: مردم می خواهند در هر مکان و هر زمانی به اطلاعات دسترسی داشته باشند. ما در زمینه فن آوریهای نو و ارائه راه حلهای تازه در حوزه خدمات موبایل که به مردم در انجام دادن کارهای مختلفی توسط گوشی همراه، از چک کردن ایمیل و تقویم تا دیدن فیلم، بدون ذکر روشهای مختلف دسترسی به جستجوی گوگل، کمک می کنند، پیشرو هستیم. باید اضافه کرد که امیدواریم نوآوریهای بیشتری را با استفاده از آندروئید، پلت فرم رایگان و متن باز موبایل به ارمغان بیاوریم. اندروئید فضای بازی را که اینترنت را شکل داده به دنیای موبایل می آورد. آندروئید نه تنها با فراهم کردن انتخاب های بیشتر و ارائه تجارب جدید در حوزه موبایل به کاربران نفع می رساند، برای اپراتورها، تولیدکنندگان و توسعه دهندگان نیز فرصت های تازه کسب درآمد فراهم می کند.

۶. بدون انجام کارهای شرورانه نیز می توانید کسب درآمد کنید.

گوگل یک کسب و کار است. سودی که کسب می کنیم از راه ارائه فن آوری جستجو به شرکتها و همچنین فروش تبلیغات در سایت خود و یا در سطح وب است. صدها و هزاران تبلیغات چی در سراسر دنیا از Adwords‌ برای تبلیغ محصول خود استفاده می کنند. صدها و هزاران ناشر از Adsense جهت نمایش تبلیغات مرتبط با موضوع سایتشان استفاده می کنند. برای اطمینان از خدمت رسانی به تمام کاربران (چه تبلیغ دهنده باشند یا نه)، برای این کار اصولی داریم:

. ما در صفحه نتایج جستجو هیچ تبلیغی را نمایش نمیدهیم، مگر اینکه مرتبط با نتایج نمایش داده شده باشند. و همچنین معتقد هستیم که تبلیغات فقط و فقط زمانی که مرتبط با نتایج جستجو باشد، می تواند حاوی اطلاعات مفیدی باشد. به همین دلیل گاهی هیچ تبلیغی در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود.

. معتقدیم تبلیغات می تواند بدون چشمک زدم هم مفید باشد. تبلیغات pop-up‌ را که مانعی در دیده شدن آنچه که به دنبالش هستید می شود را قبول نمی کنیم. به این نتیجه رسیده ایم که تبلیغات متنی مرتبط با نیاز کاربر درصد کلیک شدن بسیار بیشتری از نمایش تبلیغات تصادفی دارد. هر تبلیغات چیی می تواند از این رسانه هدفمند بهره مند شود.

. تبلیغات نمایش داده شده در گوگل همیشه به صورت کاملا واضح توسط عبارت Sponsored Link‌ مشخص شده است، لذا خدشه ای به نمایش نتایج جستجو وارد نمی کند. هیچگاه نتایج جستجو را برای بالاتر نمایش دادن شرکای خود دستکاری نمی کنیم، هیچ کس هم نمی تواند PageRank خریداری کند.

کاربران به روش کار ما اطمینان دارند. هیچ درآمد کوتاه مدتی نمی تواند از بین رفتن اطمینان را توجیه کند.

۷. همیشه اطلاعات بیشتری وجود دارد.

هنگامی که تعداد زیادی از صفحه های HTML‌ -بیش از هر موتور جستجوی دیگری- را ایندکس کردیم،توجه مهندسان به اطلاعاتی جلب شد که به راحتی در دسترس نبودند. گاهی اوقات مسئله با افزودن یک پایگاه داده مانند امکان جستجوی تلفن و آدرس حل می شد. گاهی هم نیاز به کمی خلاقیت بود، مانند جستجو در آرشیو اخبار، میلیونها تصویر و کتاب. و همچنان متخصصین ما در حال پیداکردن راه هایی برای دراختیار گذاشتن تمام اطلاعات دنیا برای علاقه مندان هستند.

۸. نیاز به اطلاعات از تمام مرزها عبور می کند.

شرکت ما در کالیفرنیا است اما ماموریت ما تسهیل دسترسی به اطلاعات در تمام دنیا و به هر زبانی است. برای تحقق این هدف در بیش از ۶۰ کشور دفتر داریم، بیش از ۱۸۰ آدرس اینترنتی داریم و بیش از ۵۰ درصد خدماتمان توسط افرادی در خارج از ایالات متحده استفاده می شود. رابط کاربری جستجوی گوگل به بیش از ۱۳۰ زبان ارائه شده، و امکان محدود کردن نتایج جستجو به یک زبان خاص نیز فراهم گردیده است و همچنین قصد داریم باقی نرم افزارها و محصولاتمان را هم به تمام زبانهای ممکن و حالات دسترسی مختلف ارائه کنیم. با استفاده از ابزارهای ترجمه ما، مردم می توانند مطالب منتشر شده در جای دیگری از دنیا را که به زبان مادریشان نیست را هم مطالعه کنند. با استفاده از این ابزارها و کمک مترجمین داوطلب، توانسته ایم به خوبی هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت خدماتمان را ارتقا دهیم.

۹. بدون استفاده از کت و شلوار هم می توانید جدی باشید.

موسسین ما گوگل را بر پایه این ایده راه انداختند که” کار باید پر چالش باشد، و این چالش باید جالب باشد.” ما به این نکته اعتقاد داریم، کارهای خلاقانه، بیشتر در شرکتی با فرهنگ درست اتفاق می افتد- و این فرهنگ درست تنها شامل فانوس ها و توپ های پلاستیکی نیست.

دستاوردهای تیمی و همچنین موفقیت های فردی که در راستای موفقیت کلی ما باشد از ارزش و توجه خاصی برخوردارند.

ما توجه خاصی به کارکنان با انرژی، علاقه مند و خلاق خود داریم تا هم کار، هم بازی و هم زندگی کنند. ممکن است جوّ ما کمی غیر عادی باشد، اما هنگامی که که ایده های نو در “کافه لاین”، یا در باشگاه ورزشی در خلال یک ملاقات تیمی مطرح می شوند، به سرعت بحث و بررسی شده و مورد آزمون قرار خواهند گرفت و ممکن است این ایده ها زمینه ای برای راه اندازی محصولی در سطح بین المللی باشند.

۱۰. بهترین بودن بودن کافی نیست.

ما بهترین بودن را تنها نقطه آغاز می دانیم، نه پایان. ما برای خودمان اهدافی تعیین می کنیم که می دانیم به این زودی ها نمی توانیم به آنها دست پیدا کنیم، و این به آن دلیل است که می دانیم با تلاش برای رسیدن به این اهداف فراتر از آنچه که انتظار می رود پیش خواهیم رفت.

با تکیه بر خلاقیت و تکرار، آنچه را که به درستی کار می کند را گرفته و جهت ارتقاء آن از جهاتی غیر قابل انتظار، تلاش می کنیم. برای مثال یکی از مهندسین ما متوجه این موضوع شد که جستجو برای عباراتی که از نظر املایی صحیح هستند درست کار می کند، و حالا می خواست ببیند با غلط املایی چه اتفاقی می افتد. این مطلب به او کمک کرد تا یک تصحیح کننده غلط املایی بهتر بسازد.

حتی اگر دقیقا ندانید که به دنبال چه چیزی هستید، یافتن پاسخ مناسب در وب مشکل ما ست نه شما. سعی می کنیم نیازهایی را که هنوز توسط کاربران بیان نشده اند را یافته و آنها را در قالب محصولات و خدماتی که استانداردهای جدید  را تعیین می کنند عرضه کنیم.

هنگامی که جی میل را راه انداختیم، بیشترین فضای اینترنتی را در مقایسه با سرویس های رقیب ارائه می کرد. اینها همان تغییراتی هستند که ما به دنبال آنها هستیم، و همیشه به دنبال جاهای تازه ای هستیم که بتوانیم تغییری ایجاد کنیم. در نهایت نارضایتی ما از آنچه که هست، انگیزه ای است برای انجام کارهایی که در پیش گرفته ایم.

[منبع] به نقل از iclub.ir

نظر شما در مورد اصل ۱۰ اصل چیست؟ فکر می کنید بتوانید از آنها استفاده کنید؟

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها