عرضه خدمات اینترنت پرسرعت وایمکس بی سیم ایرانسل در هفت شهر

عرضه خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم از طریق وایمکس ایرانسل برای نخستین بار در ایران در هفت شهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام ایرانسل این سرویس نوین ایرانسل به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر، برای اولین بار در ایران با پهنای باندهایی بین ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه تا ۲ مگابیت بر ثانیه، در شهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، کرج و مشهد مقدس راه‌اندازی و عرضه آن آغاز شد.

پس از تجربه ایرانسل در زمینه ارایه خدمات مختلف تلفن همراه، اکنون این اپراتور قصد دارد تجربه‌ای کاملاً متفاوت از اینترنت پرسرعت بی‌سیم را با سرویس جدید وایمکس و با کیفیتی مطلوب در اختیار کاربران اینترنت کشور قرار دهد. متقاضیان می‌توانند با استفاده از وایمکس ایرانسل و تنها از طریق یک مودم وایمکس و با استفاده از رایانه خود، به اینترنت پرسرعت بی‌سیم دسترسی داشته باشند.

بر اساس این گزارش مشترکان این سرویس نوین و منحصر به فرد همیشه و در هر مکانی که تحت پوشش شبکه وایمکس ایرانسل باشد، به اینترنت با سرعت و استانداردی مناسب دسترسی خواهند داشت. ایرانسل امکان دسترسی و بهره‌مندی از این سرویس منحصر به فرد را در تمامی شهرها و مناطقی که تحت پوشش شبکه وایمکس ایرانسل هستند، فراهم کرده است.

طبق اعلام، برای استفاده از وایمکس ایرانسل، نیازی به نزدیکی و یا دید مستقیم نسبت به آنتن ارسال کننده نیست و با بهره گیری از انواع مودم‌های وایمکس ایرانسل، امکان دسترسی به این سرویس چه در داخل ساختمان و چه در فضای باز فراهم خواهد بود.

هزینه اندک توسعه و نگه‌داری، مودم کوچک و قابل حمل، عدم تداخل امواج، امنیت بالای شبکه، یکپارچگی مودم، ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت گسترش شبکه انتقال داده، توسعه ظرفیت تجارت الکترونیک، عدم نیاز به کابل کشی و خطوط تلفن از جمله مزایا و برتری‌های فن‌آوری وایمکس به شمار می‌روند.

براساس این گزارش، ثبت‌نام آسان، عرضه پهنای باندهای مختلف بین ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه تا ۲ مگابیت بر ثانیه بر اساس نوع درخواست کاربر، تنوع در نحوه پرداخت هزینه‌ها، امکان پرداخت هزینه اینترنت از طریق کارت‌های شارژ ایرانسل موجود در بازار، امکان استفاده از چندین مودم برای یک حساب و پرداخت متمرکز، بازپرداخت مبلغ خرید در صورت عدم رضایت کاربر و پشتیبانی نصب و راه‌اندازی مودم‌های وایمکس از جمله مزایای اشتراک وایمکس ایرانسل هستند.

طبق اعلام ایرانسل، در فاز بعدی، خدمات پیشرفته تلفن اینترنتی (VoIP) نیز به کاربران خانگی و تجاری وایمکس ایرانسل عرضه خواهد شد.

ایرانسل همچنین اعلام کرده که مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تعرفه‌های استفاده از سرویس وایمکس، از تاریخ ۱ تا ۲۲ بهمن‌ماه، به صورت تشویقی ارائه شده و پس از این تاریخ، مشترکان این سرویس می‌توانند در صورت تمایل و تا هر زمان که مایل باشند، با همان طرح تعرفه فعال به استفاده از سرویس وایمکس ایرانسل ادامه داده و یا در غیر این صورت، با انتخاب یکی از طرح‌های تعرفه تشویقی جدیدی که متعاقباً اعلام خواهد شد، نسبت به تغییر طرح تعرفه خود اقدام کنند.

طرح تعرفه در واقع بسته‌ای است متشکل از سرعتی که مشترک برای اتصال انتخاب می‌کند و میزان ترافیک ماهانه‌ای که مایل به استفاده از آن است، به‌عنوان مثال مشترکان، امکان انتخاب طرح تعرفه‌ای با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه و ترافیک ماهانه ۳ گیگابایت را خواهند داشت.

بنا بر اعلام کاربران وایمکس ایرانسل می‌توانند بر اساس تمایل خود نسبت به نحوه پرداخت، از میان دو گزینه اشتراک اعتباری و یا دائمی یکی را انتخاب کنند. همچنین تمامی کاربران این سرویس، صرف نظر از روش پرداخت انتخابی خود، می‌توانند در هر زمان به ریز صورتحساب و جزئیات استفاده خود از خدمات دسترسی داشته باشند.

تعرفه استفاده از وایمکس ایرانسل با سرعت ۶۴کیلوبیت بر ثانیه با آبونمان رایگان، ۱۰۰ ریال به ازای هر مگابایت تبادل اطلاعات به عنوان نرخ مصرف آزاد تعیین شده است.

هزینه آبونمان ماهیانه استفاده از این سرویس با سرعت ۱۲۸کیلوبیت برثانیه با طرح تعرفه پایه به همراه ۳ گیگابایت ترافیک رایگان ۱۵۰هزار ریال و با ترافیک نامحدود ۴۵۰هزار ریال است. این تعرفه برای سرعت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه به همراه ۳ گیگابایت ترافیک رایگان ۲۹۰هزار ریال و با ترافیک نامحدود ۸۵۰هزار ریال است.

هزینه آبونمان ماهیانه سرویس وایمکس ایرانسل با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه با ۴ گیگابایت ترافیک رایگان ۳۵۰هزار ریال و با ترافیک نامحدود یک میلیون و ۲۰۰هزار ریال خواهد بود.

هزینه آبونمان ماهیانه این سرویس برای سرعت ۱ مگابیت بر ثانیه با طرح تعرفه پایه به همراه ۱۰ گیگابایت ترافیک رایگان ۸۰۰ هزار ریال و برای استفاده با ترافیک نامحدود دو میلیون ریال است. این تعرفه برای سرعت ۲ مگابیت برثانیه با ۲۰ گیگابایت ترافیک رایگان، یک میلیون ۴۰۰هزار ریال و با ترافیک نامحدود سه میلیون و ۶۰۰هزار ریال است.

گفتنی است امکان استفاده از ترافیک اضافه با تعرفه ۱۰۰ریال به ازای هر مگابایت به عنوان نرخ مصرف آزاد و یا خرید بسته های افزایشی ۱، ۲، ۳، ۵ و یا ۱۰ گیگابایتی برای تمامی مشترکین اعتباری و دائمی وایمکس ایرانسل فراهم شده است.

بر اساس این گزارش زمانی که میزان مصرف مشترک یکی از طرح‌های تعرفه پایه، بیش از میزان حجم اینترنت قابل دسترس در طرح تعرفه انتخابی وی باشد یا زمانی که وی احتمال می‌دهد در یک بازه زمانی نیاز به حجم بیشتری ترافیک خواهد داشت، می‌تواند میزان ترافیک طرح تعرفه پایه خود را با استفاده از بسته افزایشی، اضافه کند.

بسته‌های افزایشی وایمکس ایرانسل حجم مشخصی از میزان دسترسی به اینترنت هستند که به وسیله آن‌ها می‌توان با بهای تخفیفی و برای مدت زمانی محدود، حجم ترافیک طرح تعرفه اولیه انتخابی خود را افزایش داد. به عنوان مثال، مشترکان وایمکس ایرانسل با سرعت ۶۴کیلوبیت بر ثانیه می‌توانند با پرداخت مبلغ ۷۲هزار و ۸۱۶ ریال یک بسته افزایشی یک گیگابایتی خریداری و استفاده کنند.

براساس این اطلاعیه، در حال حاضر مودم‌های وایمکس ایرانسل در دو نوع داخلی و فضای باز عرضه می‌شوند که مودم‌های داخلی، با ابعادی کوچکتر و قابلیت نصب و کاربرد بسیار آسان، متناسب با فضای منزل و یا دفاتر کار کوچک طراحی شده اند.

مودم فضای باز که در خارج از ساختمان نصب می‌گردد، به علت قدرت بالا در دریافت و ارسال امواج، برای مکان‌هایی که به علت فشردگی ساختمان‌ها، پیچیدگی ساخت و ساز و یا دلایل دیگر، فرکانس‌ها ضعیف‌تر است، طراحی شده و توصیه می‌شود.

بر اساس این گزارش درحال حاضر مودم داخلی ایرانسل با بهای یک میلیون و ۱۰۰هزار ریال و مودم فضای باز با بهای دو میلیون و ۲۰۰هزار ریال به متقاضیان عرضه می‌شود.

بنا بر اعلام اطلاعات بیش‌تر درخصوص فن‌آوری وایمکس، نحوه ثبت نام و پرداخت، طرح‌های تعرفه متنوع، بسته‌های افزایشی و مصرف آزاد، نحوه تهیه مودم، نقشه مناطق تحت پوشش و فهرست فروشندگان مجاز سرویس وایمکس ایرانسل در وب سایت رسمی این شرکت به نشانی www.irancell.ir قابل مشاهده است.

همچنین کارشناسان مرکز تماس ویژه وایمکس ایرانسل با شماره تلفن ۷۰۷ برای تماس از خطوط ایرانسل و ۰۹۳۷۷۰۷۰۰۰۰ برای تماس از سایر خطوط در تمامی ساعات شبانه روز و هفت روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان سرویس وایمکس ایرانسل و خدمات مربوط به آن هستند.
منبع خبر

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها