عجیب ترین سوالاتی که می توان در مصاحبه استخدامی پرسید

آمار و ارقام و ترین ها معمولا در روزهای پایانی هر سال طرفداران بیشتری پیدا می کنند و خیلی ها دوست دارند از بسیاری آمار و ارقام و بهترین ها و بدترین ها اطلاع پیدا کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر، در همین راستا موسسه Glassdoor که در کارهای آماری فعال است، اینبار تلاش کرده تا از عجیب ترین سوالات و درخواست هایی که در مصاحبه های استخدامی در سال ۲۰۱۱ مطرح شده، آمار بدهد.

چه باور کنید و چه نه، این پرسش ها و درخواست ها برای جویندگان کار مطرح شده و می توانید امیدوار باشید این فقط شما نیستید که گاهی با پرسش های شگفت آور استخدامی روبرو می شوید!!

اینهم برخی از سوالاتی که سوال شوندگان با شنیدنشان دستکم شگفت زده شدند، اگر نگوییم نقره داغ شدند:

۱. شاید باور نکنید اما گوگلی ها هم حق دارند گاهی سوال کاملا غیرکارشناسی و عجیب بپرسند! گواه این موضوع هم سوالیست که مصاحبه کنندگان این شرکت عریض و طویل از متقاضیان کار در سمت مدیر فروش پرسیدند.

اما سوال گوگل: چه تعداد کاربر  در سان فرانسیسکو در ساعت ۲:۳۰ یک بعد از ظهر جمعه در فیس بوک حضور دارند؟

۲. آکوستا، یکی از شرکت های تابعه گوگل هم در این راه چیزی کم از خود گوگل نداشته است. مصاحبه شوندگانی که به امید احراز پست دانشیار برنامه توسعه مدیریت به اتاق مصاحبه پا گذاشتند، به جای هر سوالی با این درخواست مواجه شدند:

لطفا مرا به مدت ۵ دقیقه سرگرم کن، من قصد صحبت کردن ندارم!

۳. مصاحبه کنندگان شرکت هیولت-پاکارد یا همان hp هم گاهی از پرسیدن سوالات عجیب بدشان نمی آید. آنها از کسانی که متقاضی کار به عنوان مدیر بازاریابی بودند، این سوال را پرسیدند:

اگر مردم آلمان بلند قدترین مردم دنیا باشند، شما این موضوع را چگونه ثابت می کنید؟

۴. شرکت آمریکایی کوالکام، سازنده تلفن همراه است و این شرکت هم برای پست مهندسی، از مصاحبه شوندگان سوال جالب و عجیبی پرسید که باعث شگفتی آنان شد:

سوال کوالکام از مصاحبه شوندگان از همه جا بی خبر این بود: ۲۰ لامپ داریم که از ارتفاع مشخصی از یک ساختمان ۱۰۰ طبقه به پایین انداخته شده و شکستند. چگونه می توانیم بفهمیم از چه ارتفاعی به پایین پرت شده اند؟

۵. شرکت کانادایی Advisory Board فعال در زمینه تکنولوژی هم از رقبای بزرگتر خود در این زمینه چیزی کم ندارند.

وقتی کارجویان برای تصدی پست بازاریاب پشت میز مصاحبه نشستند با این سوال مواجه شدند: آیا معدل شما در دانشگاه بازتاب قابلیت و توانایی شماست؟

۶. شرکت انگلیسی دلویتی که در زمینه خدمات حرفه ای شبکه به فعالیت می پردازد از مصاحبه شوندگانی که خواهان به دست آوردن پست تحلیل گر سیستم ها در این شرکت بودند، این سوال را پرسید:

به نظر شما مهاتما گاندی، مهندس نرم افزار خوبی می شد؟

۷. شرکت آمازون هم ظاهرا نگرانی ها و دغدغه های بسیار بزرگی دارد، چون از کارجویان رشته نرم افزار این سوال را پرسیده است:

چگونه مشکل گرسنگی در جهان را حل می کنید؟

۸. شرکت پینک بری تولید کننده دسرهای سرد است. این شرکت برای اینکه مدیر موقت استخدام کند، این سوال از متقاضیان پرسید:

از بین خانه، خودرو و میز تحریر کدامیک را اول مرتب می کنید؟

۹. شرکت تحقیقاتی EvaluServe هم احتمالا برای اینکه بفهمد متقاضیان کار در این شرکت چقدر اهل تحقیق و بررسی هستند از آنها این سوال را پرسید:

۵ کاربرد دستگاه منگنه البته بدون وجود منگنه را نام ببرید؟

۱۰. سوالی که شرکت Horizon Group Properties احتمالا برای شما بسیار آشناست:

اگر بخواهید یک فیل را در یخچال قرار دهید، چه می کنید؟

سوالاتی که در بالا به آن اشاره شد و سوالات دیگری از این دست، هر چند ظاهرا خنده دار و عجیب به نظر می رسند، اما در واقع از روانشناسی بسیار قوی بهره می گیرند.

به نقل از وبسایت بانکی

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۳۰)

  1. شیسشسیش گفت:

    فکر کنم سرمون تو کار خودمون باشه خیلی بهتره، بجای اینکه زوم کنیم روی شرکتهای خارجی شرکتهای ایرانی که خیلی داغونن توی مصاحبه!

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها