طرح جدید دولت برای جذب نخبگان

نسرین سلطانخواه
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: طرح جدیدی برای جذب نخبگان در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی درحال تدوین است و در این زمینه تعامل این معاونت با وزارت علوم،تحقیقات و فناوری آغاز شده است.

به گزارش شبکه ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، نسرین سلطانخواه در گفت‌وگویی افزود: انتظار داریم نخبگان علاوه بر این که برای خودشان زمینه اشتغال ایجاد می کنند، برای دیگران هم زمینه اشتغال را فراهم کنند البته درباره جذب نخبگان در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی هم تعامل با وزارت علوم آغاز شده است.
وی با اشاره به بحث اشتغالزایی نخبگان کشور اظهار داشت: یکی از موضوع های مهم برای نخبگان این است که آنها را به سمت فعالیت هایی هدایت کنیم که خودشان مولد اشتغال برای دیگران باشند و یکی از راه های حصول به این مقصود، حمایت از شرکت های دانش بنیان است.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری افزود: در این فرآیند، نخبگان در قالب این شرکت‌ها مجتمع می‌شوند و از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی مورد حمایت قرار می‌گیرند و در مرحله بعد هم راهکاری برای بازاریابی تولیدات آنها اندیشیده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مقوله تولید، اشتغال و فارغ التحصیلان یک مقوله به هم پیوسته است که اگر برای یکی از آنها راه حلی ارایه دهیم، خود به خود مشکلات و موانع سایر بخش‌ها هم حل می شود.
سلطانخواه، هدف معاونت علمی وفناوری رییس جمهوری را جذب نخبگان به سمت خود اشتغالی و دیگر اشتغالی عنوان کرد و گفت: هدف از تشکیل شرکت های دانش بنیان این بود که گرایش عمومی برای فارغ التحصیلان و نخبگان را از این که بخواهند در دستگاه های دولتی مشغول به کار شوند، این جذابیت از بین برود و این جذابیت به سمت و سوی دیگری ایجاد شود.

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها