طرح استخدامی دولت همان درخواست‌های شما نمایندگان است

مظفر الوندی با اشاره به مخالفت نمایندگان با طرح “مهرآفرین” اظهار داشت: این مصوبه به هیچ وجه خلاف قانون نیست.

وی ادامه داد: تذکرات نمایندگان مجلس به دولتی‌ها و نیز بخش مهم و عمده نطق‌های قبل از دستور آنان در مجلس، اشاره به نرخ بیکاری و مشکل اشتغال است و جای تعجب است، حال که دولت مهرورز در اقدامی بی‌سابقه و در روان‌ترین روش استخدام، اقدام کرده است‌ چرا داد واعجبا سر داده و سراسیمه در‌صدد لغو این مصوبه گره‌گشا هستند.

مشاور وزیر دادگستری تصریح کرد: شاه بیت این مصوبه همان تفویض اختیار، توزیع عدالت استخدامی در سطح کشور، برداشتن موانع پیچیده اداری که حاصلی جز رانت و سوء استفاده نداشت، است که در این مصوبه مستند به قوانین بالادستی، به مدیران مرتبط اختیاراتی داده شده هرچند در بند آخر مصوبه صریحا اعلام شده که این تصویب‌نامه رافع اختیارات رئیس‌جمهور‌ و معاونین وی و وزرا و بالاترین مقام‌های دستگاه‌های اجرایی است.

الوندی با بیان اینکه اجرای این مصوبه به معنای لغو نظارت دولت نیست، گفت: نظارت دولت در این مصوبه نفی نشده و در همه مراحل استخدامی نظارت داشته و آن را در سامانه مخصوص به ثبت می‌رساند.

وی افزود: “طرح مهر آفرین” برای کنترل تمام اقدامات ناشی از مصوبه، ایجاد سامانه الکترونیکی بسیار قوی پیش‌بینی شده که تمام حرکات و اقدامات مدیران اجرایی در استان‌ها را بدون دخالت فیزیکی کنترل می‌کند و علاوه بر آن برخی اختیارات مهم حاصل از این مصوبه در اختیار وزرای کشور و دادگستری گذاشته شده که این کار هم دارای حکمتی قابل تقدیر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به نمایندگان توصیه می‌شود به دقت این مصوبه و ضمایم آنرا مطالعه کنند و باور کنید بخش زیادی از این مجموعه همان درخواست‌ها و مطالبات شما در طول سال‌ها نمایندگی است.

مشاور وزیر دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: اگر مجلس با اجرای این طرح و استخدام ۱۵۰۰ نفر در ریاست جمهوری مخالفت کند، دولت فرصت دارد به اصلاح این طرح پرداخته چرا که این طرح فرصت بسیار مناسب برای اشتغال جوانان است.

بازگشت به آخرین اخبار درباری طرح مهر آفرین

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها