سهمیه جذب ۴۰۰ معلم برای مدارس استثنایی در آزمون استخدامی

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی عنوان کرد؛

تهران (پانا) – رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور از پیش‌بینی سهمیه حدود ۴۰۰ نفر در آزمون استخدامی برای مدارس استثنایی در راستای جبران کمبود ۷۰۰ نفر نیروی انسانی در این حوزه، خبر داد.


به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، مجید قدمی با اشاره به کمبود ۷۰۰ نفری نیروی انسانی در این حوزه، اظهار داشت: برای جبران این کمبود، سهمیه حدود ۴۰۰ نفر در آزمون استخدامی برای مدارس استثنایی پیش‌بینی شده است و برای ۳۰۰ نفر باقی‌مانده هم ناچاریم بازنشستگی نیروهایی که سال‌های خدمتشان پر شده را به تأخیر بیندازیم و از نیروهای طرحی استفاده کنیم.
وی افزود: این نیروهای طرحی ۲ سال در مدارس به کار گفتار درمانی و شنوایی‌سنجی خواهند پرداخت و در مناطق محرومی چون هرمزگان، سیستان و بلوچستان که نیروهای واجد شرایط برای شرکت در آزمون کم است هم از این نیروهای طرحی استفاده می‌کنیم.
قدمی اضافه کرد: با توجه به اینکه سهمیه‌هایی برای تأمین نیرو در دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته‌ایم، تا چند سال آینده که این افراد فارغ‌التحصیل شوند، مشکل ما در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی کم خواهد شد.
 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص کمبود فضای آموزشی گفت: ما ۱۵۷۰ مدرسه داریم که ۱۸۰ پروژه را خیرین ساخته‌اند و با توجه به اجرای طرح تلفیقی، در اکثر گروه‌ها کمبودی وجود ندارد و تنها در حوزه اوتیسم مشکل داریم که آن هم بیش از کمبود فضای آموزشی، کمبود مربی آموزش‌دیده احساس می‌شود.
وی با بیان اینکه ۶۲ هزار دانش‌آموز استثنایی در طرح تلفیقی تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: در هر منطقه آموزشی کشور، ۳ مدرسه برای آموزش تلفیقی پیش‌بینی کرده‌ایم که به عبارتی ۲۰۰۰ مدرسه در سراسر کشور است و با حمایت مادی از معلمان مدارس تلفیقی برای پیشبرد این طرح تلاش می‌کنیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها