سخنگوی قوه قضاییه: دولت اصرار کرد در برنامه ششم حق استخدام کارمند و قاضی نداشته باشیم

حداقل بودجه سال ۹۷ ، بیست و سه هزار و هشتصد میلیارد تومان

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با این انتقادات به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: برآورد کردیم که سال ۹۷ بر اساس تکالیفی که قانون برعهده ما گذاشته، حداقل بودجه‌ای که نیاز هست ۲۳ هزار و هشتصد میلیارد تومان است.

وی افزود: البته تنگنا‌های دولت را قبول داریم؛ ولی دولت محترم هشت هزار و هفتصد یا هشتصد میلیارد تومان در نظر گرفته است. ملاحظه می‌کنید که بودجه پیشنهادی دولت برای ما تقریبا یک سوم بودجه مورد نیازاست. در مجلس هم کاملا همکاری کردند و هشتصد میلیارد اضافه کردند؛ ولی باز هنوز فاصله از کجا تا کجاست. ما همه تلاش خودمان را در این مورد در تعامل با دولت و مجلس کردیم. البته آن‌ها نیز تنگنا‌هایی دارند؛ ولی اگر به ما کمتر از ۱۵ هزار و هشتصد میلیارد تومان داده شود که تا الان هیچ روزنه‌ای نداریم که این مبلغ را به ما بدهند، بسیاری از تکالیف ما در سال ۹۷ زمین می‌ماند.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه همه تلاش را کردیم و نمایندگان مجلس نیز همکاری کردند و قرار شد ازبودجه عمومی کل کشور حداقل ۲.۹ دهم درصد به قوه قضاییه هرساله اختصاص پیدا کند. آن بودجه‌ای که در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد، حدود ۴۲۴ هزار میلیارد تومان است که ۲.۹ دهم آن را ندادند و آن مقداری هم که در مجلس اضافه شده به نصف چیزی که ما نیاز داریم، نمی‌رسد.

وی بیان داشت: در برنامه پنجم به قوه قضاییه اجازه داده بودند که هر ساله ۸۰۰ قاضی گزینش کنیم و بکار بگیریم. دولت اصرار کرد که در برنامه ششم حق استخدام کارمند و قاضی نداشته باشیم. عنوان کردیم که حجم کار اینگونه است و مشکلاتی که در جامعه هست، مثل بیکاری یا مواد مخدر حجم پرونده‌ها را افزایش می‌دهد؛ لذا در برنامه ششم تلاش شد و مجلس هم همراهی کرد که در طول برنامه ششم ۴۰۰۰ قاضی بگیریم. آزمون برگزار کردیم؛ امتحان گرفتیم و عده‌ای را متوقع کردیم به عنوان اینکه این موضوع در برنامه ششم آمده است؛ ولی یک ریال بودجه برای این قضیه منظور نشده و اکنون معاونت راهبردیِ قوه به منابع انسانی اعلام کرده که یک قاضی هم تا الان نمی‌توانی به کار بگیری؛ چون بودجه‌اش تامین نشده است.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها