سامانه ثبت نام کارورزی از شنبه شروع به کار می کند

ربیعی: سامانه ثبت نام کارورزی از شنبه شروع به کار می کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‘علی ربیعی’ روز دوشنبه در نشست خبری به تشریح برنامه های اشتغال که در نشست مشترک شورای عالی اشتغال و ستاد اقتصاد مقاومتی که امروز صبح به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شده بود، پرداخت .
وی تاکید کرد: در فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی، موضوع اشتغال در کشور به عنوان مساله ای فرا قوه ای که تحت تاثیر سیاست های پولی، مالی، سیاست های فقر زدایی و حتی سیاست های اجتماعی است، مورد بررسی قرار گرفت.
ربیعی با اشاره به طرح کارورزی گفت: در این طرح از جویندگان کار فارغ التحصیل دانشگاهی ثبت نام می شود و ۱۰ هزار میلیارد ریال( یکهزار میلیارد تومان) برای اجرای آن در نظر گرفته شده است .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در این طرح به فرد پول داده نمی شود، بلکه به کارفرمایان برای بکارگیری جویندگان کار دانش آموخته یارانه داده می شود.
وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر اجرای درست طرح آموزش کارورزی نظارت می کند، یادآور شد: روند پیچیدگی اشتغال از دو تا سه سال پیش در کشور شروع شده است و در سال های آتی نیز با آن مواجه خواهیم بود.
ربیعی با اشاره به نامگذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری برای سال ۱۳۹۶ به عنوان سال اقتصادی مقاومتی،تولید و اشتغال گفت: تا زمانی که نتوانیم در سمت عرضه و تقاضای اشتغال تعادل ایجاد کنیم، نمی توانیم وضعیت بازار کار را متعادل کنیم.
رئیس کارگروه اشتغال ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در سال تاریخی و دوره تاریخی خاصی به لحاظ وضعیت اشتغال بسر می بریم، گفت: ویژگی دوره کنونی پدیده رشد بدون اشتغال است. در دوره ای بسر می بریم که رشد بر ایجاد اشتغال انبوه تاثیری ندارد.
به گفته ربیعی، برای تحقق رشد هشت درصدی که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است به ۸۰۰هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم. این پول باید از طریق بانک ها ،سرمایه گذاری خارجی، صندوق توسعه ملی و سایر موارد تامین شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در انتظار رشد بالای اشتغال نیستیم ، برنامه هایی که تاکنون داشتیم تاثیری روی رشد نداشت و این برنامه ها در دراز مدت نتوانست باعث بهبود وضعیت زندگی مردم شود.
ربیعی گفت: همچنین در سمت عرضه نیروی کار نقطه عطفی در این سال ها اتفاق افتاده است، متولدان دهه ۱۳۶۰ (۹میلیون نفر) که در دهه ۱۳۸۰ وارد بازار کار شده اند تاکنون پاسخ مناسبی برای آنها نداشتیم.
وی از رشد بالای دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی خبر داد و گفت: به دلیل نبود شغل و فعال نبودن بازار کار بسیاری از دانشجویان به سوی تحصیلات تکمیلی رفتند.
ربیعی تعداد ورودی های بازار کار را سالانه ۸۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این نیروها به دلیل دانش آموختگی انتظار جدیدی از بازار کار داشتند . هم اکنون بسیاری از مشاغل دیگر طالب ندارد و دولت وظیفه دارد با توجه به انتظارات جدید، بازار کار کشور را متحول سازد.
وی گفت: بازار کار تنها تحت تاثیر عوامل اقتصادی نیست، بلکه عوامل اجتماعی نیز بر بازار کار تاثیر دارد. ویژگی این دوران بر پیچیدگی بازار کار تاثیر گذاشته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد، برای اینکه در پایان برنامه ششم توسعه بتوانیم سالانه نرخ بیکاری را ۰.۸درصد کاهش دهیم نیاز به نگرش جدید در بازار کار کشور احساس می شود.
ربیعی افزود: به لحاظ اهمیت بحث اشتغال و همچنین شرایطی که در سال جاری و سال‌های بعد در حوزه اشتغال با آن مواجه هستیم، برای پاسخ به اشتغال جوانان نیازمند طرح‌های مکمل در کنار توجه و تمرکز بر رشد اقتصادی هستیم.
به گفته رئیس کارگروه اشتغال ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اشتغال علاوه بر تمرکز بر سیاست‌های مالی، تولید، سرمایه‌گذاری، سیاست‌های پشتیبانی و سیاست‌های فقرزدایی، نیازمند طرح‌ها و سیاست‌های مکمل نیز است؛ چرا که امروز هم سیاست‌های کلان اقتصادی و هم سیاست‌های اجتماعی متأثر از پدیده اشتغال هستند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها