زنگنه: اعطای امتیاز ویژه به نیروها در آزمون استخدامی نفت

وزیر نفت از اعطای امتیاز ویژه برای کارکنان قراردادی و پیمانکاری صنعت نفت در آزمون استخدامی پیش رو خبر داد.

بیژن زنگنه در جمع مدیران ارشد صنعت نفت جنوب در اهواز اظهار کرد: در آزمون استخدامی پیش رو امتیازات ویژه‌ای ازجمله تأثیر میزان سابقه و معدل را برای جذب ۱۲۵۰ نفر از نیروهای قرارداد موقت و پیمانکاری در نظر خواهیم گرفت.

وی گفت: این وزارتخانه برنامه‌ریزی جذب۲۵۰۰ نفر را در ماه‌های آینده دارد که۱۲۵۰ نفر آن سهمیه نیروهای قراردادی و پیمانکاری شاغل در نفت است و بقیه به دانش‌آموختگان دانشگاه نفت و سایر دانشگاه‌ها اختصاص دارد.

زنگنه با اشاره به شرایط شغلی و معیشتی نیروهای قراردادی و پیمانکاری، گفت: این وزارتخانه خود را متعهد به اصلاح و بهبود شرایط شغلی و معیشتی این دسته از کارکنان می‌داند اما این کار باید با انجام کار کارشناسی و به شکل صحیح انجام شود.

وزیر نفت همچنین با اشاره به قدیمی بودن سیستم حقوق و دستمزد در این وزارتخانه، اظهار کرد: تلاش داریم با بهره‌گیری از نظر متخصصان و مشاوران معتبر، برخی قوانین قدیمی در این زمینه را اصلاح کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه صنعت نفت در استان خوزستان برای پیشرفت این استان، در خصوص اجرای پروژه‌های مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در خوزستان گزارشی ارائه کرد.

زنگنه از اختصاص سه درصد هزینه پروژه‌های صنعت نفت برای ارائه خدمات اجتماعی به محیط پیرامونی آن، با موافقت رئیس‌جمهور خبر داد.

وزیر نفت هدف از سفر خود به خوزستان را دیدار با مدیران و بررسی اقدامات این وزارتخانه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: این سه درصد غیر از ‌سه درصد مصوب مجلس برای کمک به عمران مناطق نفتخیز است و هر ‌چقدر پروژه بیشتر تعریف شود، خدمات ‌اجتماعی بیشتر خواهد شد.

زنگنه با اشاره به خواسته به‌حق دانشجویان برای کار، گفت: ما مدیران کشور باید اشتغال ایجاد کنیم و برای این کار نیز به پنج میلیارد دلار پول برای کارسازی نیاز داریم.

وزیر نفت همچنین به بحث گاز رسانی روستاها اشاره کرد و گفت: ما در گازرسانی روستایی کار بزرگی کردیم و با توجه به اینکه پس از آمریکا و روسیه سومین تولیدکننده گاز جهان هستیم، به‌طور متوسط روزانه ۹ روستا را گازرسانی کردیم.

زنگنه ادامه داد: سهم ۱۴.۵ درصد نفت از صادرات، کفاف مخارج جاری خود نفت را نمی‌دهد که امیدواریم دولت و مجلس در این خصوص ما را یاری کنند.

وی گفت: باید پروژه‌هایی تعریف شود که هزینه اجرای آن با گردش مالی همان پروژه تأمین شود.

وزیر نفت همچنین با اشاره به عمر بالای تاسیسات نفتی، گفت: برخی از کارخانه‌ها نیازمند نوسازی هستند و باید طی سه، چهار سال آینده این کار انجام شود.

زنگنه با تاکید بر اینکه سرنوشت خوزستان با نفت گره خورده است، گفت: آینده نفت و خوزستان به هم بستگی دارد و باید از شرکت هایی که در این استان، خدمات جانبی به نفت ارائه می دهند، حمایت کرد.

وی در پایان با اشاره به دفاع تمام قد از حقوق کارکنان وزارت نفت، گفت: طی این مدت سعی کردم که نظام حقوق و دستمزد فعلی از بیرون از نفت مورد هجمه واقع نشود و همین را هم از دست ندهیم.

لزوم اختصاص بخشی از درآمد قراردادهای نفتی به مناطق محروم

وزیر نفت گفت: بخشی از درآمد قراردادهای نفتی باید صرف نقاط محروم مناطق نفت‌خیز شود.

بیژن زنگنه در جریان بازدید امروز خود از منطقه ملاشیه اهواز در جمع اهالی این منطقه اظهار کرد: من همواره از طریق استاندار و سایر آحاد در جریان مشکلات مردم ملاشیه بودم و قبول دارم که این منطقه مشکلات زیادی دارد و حتی مقطعی نیز به فراموشی سپرده شد که چنین چیزی برای نظام ما اصلاً قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد: من در دوره قبل تصدی وزارت نفت نیز در مجلس از این موضوع دفاع کردم که بخشی از پول نفت باید به خود مناطق نفت‌خیز اختصاص پیدا کند. در این دوره نیز همین اعتقاد را دارم و گفتم بخشی از پول قراردادهای نفتی که منعقد می‌شود باید صرف مناطق محروم اطراف شود.

وزیر نفت خطاب به مردم ملاشیه عنوان کرد: اینکه آتش و نفت در اطرافتان باشد اما زندگی‌تان به این شکل باشد که صدایتان در بیاید، جلوه خوبی ندارد؛ زیرا وفادارتر از شما نسبت به جمهوری اسلامی وجود ندارد و اطمینان دارم شما تا انتها نیز نسبت به نظام وفادار خواهید ماند. اگر هم حرفی می‌زنید بخاطر فشارهایی است که به شما وارد آمده است و من درک می‌کنم و باید روی مشکلات شما کار شود.

زنگنه افزود: امروز این قول را به شما می‌دهم که پیگیر آموزش فرزندان شما باشم و همان طرحی که در دشت‌آزادگان و سوسنگرد اجرا کردم را در ملاشیه نیز اجرا کنم تا فرزندانتان کار یاد بگیرند.

وی اضافه کرد: گرفتن مدرک تحصیلی مهم است اما مهم‌تر از آن، این است که فرد کار بلد باشد. اگر شما کار یاد بگیرید، دیگر فریاد بیکاری سر نخواهید داد و همه به شما کار و سفارش می‌دهند. بنابراین ما باید فرزندان شما را آموزش دهیم تا بتوانند کار یاد بگیرند.

وزیر نفت با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری گفت: ایشان نیز در جایی فرموده بودند که “من نیز با توسعه دانشگاه‌محور، زیاد موافق نبودم و معتقدم توسعه باید فن‌محور باشد”؛ بنابراین من این کار را انجام خواهم داد و آموزش فنی و حرفه‌ای را که قول آن را دادم برای شما اجرایی می‌کنم و پای آن ایستادگی خواهم کرد تا جوانان منطقه به جای رفتن به دبیرستان و دانشگاه، فن یاد بگیرند و برای آینده مفید واقع شوند.

او همچنین وعده داد: چنانچه برای ایجاد مراکز فنی و حرفه‌ای، مشکل زمین داشته باشید، من تمام توان خود را بکار خواهم بست تا زمین برای شما بخرم و منابع آن را نیز تأمین و از آن حمایت می‌کنم.

زنگنه تأکید کرد: کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند که من قول نمی‌دهم، مگر آنکه بتوانم کار انجام دهم؛ آنچه از عهده‌ام بر می‌آید را انجام می‌دهم و آنچه را هم که زورم نمی‌رسد، می‌گویم نمی‌توانم.

وی در پایان این وعده را نیز داد که ۷۰ تا ۸۰ درصد نیروی کار منطقه را از خود منطقه و نیروی انسانی ملاشیه تأمین کند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها