زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در چهارم خرداد ماه خبر داد.
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در آزمون کارشناسی ارشد ۹۳۰ هزار و ۲۱۵ داوطلب ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۷۲ هزار و ۸۹۴ نفر زن و ۴۵۷ هزار و ۳۲۱ نفر مرد بودند.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۵۶ هزار نفری داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد امسال نسبت به دوره قبل، گفت: در این دوره از آزمون ۴۸۷ هزار و ۳۱۸ داوطلب برابر با ضوابط ثبت‌نام علاقه‌مندی خود را در انتخاب یکی از ۶۴ کد رشته امتحانی شناور اعلام کردند.

وی افزود: با توجه به برگزاری آزمون جداگانه برای داوطلبانی که علاقمندی خود را به انتخاب دو کد رشته محل اعلام کرده بودند، بر این اساس حدود یک میلیون و ۱۷ هزار و ۵۳۳ کارت ورود به جلسه صادر شد که از این تعداد ۵۱۰ هزار و ۳۴۴ کارت مربوط به زنان بود.

توکلی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در ۱۳۱ کد رشته امتحانی طی روزهای ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه در ۴۴ شهرستان، اظهار کرد: از تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۱۵ داوطلب واقعی، ۷۸۵ هزار و ۱۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند.

وی با بیان اینکه ۱۴۵ هزار و ۲۰۲ داوطلب در سر جلسه آزمون غایب بودند، گفت: بر این اساس معادل ۱۵/۶۱ درصد از داوطلبان واقعی در جلسه آزمون حاضر نشدند، البته از تعداد ۱۴۵ هزار و ۲۰۲ داوطلب غایب تعداد ۷۸ هزار و ۶۷۳ داوطلب نسبت به پرینت کارت آزمون اقدام نکردند و ۶۶ هزار و ۵۲۹ داوطلب پرینت کارت ورود به جلسه را دریافت ولی بر سر جلسه آزمون حاضر نشده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه در چهارم خرداد ماه خبر داد و افزود: داوطلبانی که بر اساس کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته می‌شوند از پنجم تا نهم خردادماه می‌توانند با توجه به دفترچه راهنمای کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را انتخاب و در فرم انتخاب رشته الکترونیکی به ترتیب اولویت علاقه خود را اعلام کنند.

وی با تاکید بر اینکه گزینش دانشجو از میان داوطلبان بر اساس کارنامه اولیه با توجه به حدنصاب نمره علمی لازم داوطلب و با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته‌ محل‌های انتخاب رشته بررسی و صلاحیت‌های عمومی مطابق ضوابط مربوطه انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: گزینش نهایی داوطلبان بر اساس ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی با توجه به ضرایب مربوطه و ۲۰ درصد معدل تراز شده کارشناسی انجام می‌شود.

توکلی در خاتمه از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در نیمه اول شهریور ماه در فاصله زمانی ۱۱ تا ۱۳ همین ماه خبر داد و افزود: مطمئنا در این دوره از آزمون افزایش ظرفیت پذیرش خواهیم داشت.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها