روال قانونی استخدام رسمی در حال انجام است

در مورد استخدام‌های رسمی در دستگاه‌های اجرایی دولتی گفت: روال قانونی استخدام رسمی در دستگاه قضایی در حال انجام است، برخی از دستگاه‌ها آزمون برگزار کرده و برخی نتیجه آزمون را هم اعلام کرده‌اند و مراحل گزینش و استخدام در چارچوب قانونی پیگیری می‌شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور افزود: کار استخدام رسمی طبق روال قانونی در دستگاه‌ها دنبال می‌شود، اما هنوز کسی وارد نظام اداری کشور نشده است، البته به جز کسانی که مشمول بند «و» ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مانند فرزندان شهدا و ایثارگران هستند که بدون آزمون استخدام می‌شوند، اما بقیه افراد در فرآیند قانونی استخدام قرار دارند و هنوز کسی از آنها وارد نظام اداری نشده است.

تاجی با بیان اینکه فرآیند استخدام طبق قانون ادامه دارد، گفت: این فرایند بستگی به انجام مراحل قانونی برگزاری آزمون و اعلام نتیجه دارد.

وی گفت: به عنوان مثال کسانی که ۶۰ درصد نمره عمومی آزمون استخدامی را به دست آورند، وارد مرحله مصاحبه تخصصی و همزمان مرحله گزینش می‌شوند و بعد از آن اطلاعات افراد استخدام شده و دستگاه‌های اجرایی از طریق سایت karmandiran.ir اعلام شده و شناسه استخدامی دریافت می‌کنند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا در قانون بودجه ۹۲ منابع لازم برای استخدام نیروهای جدید در نظر گرفته شده است، گفت: قانون بودجه متضمن منابع مالی و هزینه‌ها است و هزینه جاری دولت در اعتبارات جاری پیش‌بینی شده و یکی از اقلام عمده آن پرداخت به کارکنان دولت در بودجه جاری سال ۹۲ کل کشور است.

تاجی افزود: براساس اعتبارات جاری بودجه ۹۲ مشکلی برای افرادی که در چارچوب قانون و استخدام رسمی به کار گرفته شوند، وجود ندارد و چون قبلا این قانون به تصویب مجلس رسیده، بنابراین مجوز آن قبلا صادر شده است.

تاجی گفت: اگر اعتبارات بودجه جاری ۹۲ با سال قبل مقایسه شود، بخشی از بودجه جاری اضافه شده، همچنین تعدادی از کارمندان نیز هر سال از دستگاه اداری در قالب بازنشستگی و بازخریدی و یا فوت خارج می‌شوند و اطلاعات آنها مشخص است که باید جایگزین شوند.

وی گفت: براساس ماده ۵۱ قانون برنامه پنجم توسعه در مشاغل تصدی‌گری دولتی به ازای خروج هر ۳ نفر یک کارمند جدید به کار گرفته می‌شود و در مشاغل حاکمیتی به ازای خروج هر نفر یک نفر جدید به کار گرفته می‌شود، علاوه بر این یکسری مصوبات دولت به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته برای به کارگیری نیروهای جدید وجود دارد.

تاجی افزود: همچنین برای توسعه جدید مانند شهرهای جدید که ایجاد می‌شود، در این شهرستان‌ها ادارات جدید و پست‌های سازمانی جدید تعریف شده است که در قالب قانون برنامه پنجم توسعه اجازه استخدام در این شهرهای جدید داده شده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها