راهنمایی ساده برای خرید لپ‌ تاپ

لپ تاپ و رایانه قابل حمل این روزها به یکی از ملزومات زندگی تبدیل شده و نقش لپ تاپ در زندگی روزمره امروزی ما انکارناپذیر است. اما خرید یک لپ تاپ مناسب و انتخاب گزینه صحیح سبب می شود همیشه با کمترین خرج بهترین لپ تاپ را داشته باشیم. شرکت سامسونگ راهنمایی را برای خرید لپ تاپ تهیه کرده که در اینجا می توانید متن انگلیسی آن و در این پست متن فارسی آن را مشاهده نمایید. این راهنما به شما کمک می کند تا انتخاب صحیحی داشته باشید.

اما پارامترهای زیادی برای خرید یک لپ تاپ مناسب می توان در نظر گرفت که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- قدرت پردازش :

قدرت پردازنده یک لپ تاپ از اصلی ترین پارامترهای ما برای خرید آن است. خرید لپ تاپ با پردازنده ای قوی و مناسب سبب می شود تا مدت زمان زیادی شما از خرید لپ تاپ بعدی بی نیاز باشید. با توجه به اینکه پردازنده لپ تاپ را نمی توان ارتقاء داد پس اصلی ترین گزینه , همین است. لپ تاپ سری RF سامسونگ با پردازنده های Core i5 (۲٫۶۶ GHz, 3 MB) با توجه به قیمت و قدرت گزینه مناسبی‌ست که سامسونگ آن را به شما پیشنهاد می کند. به شخصه هم اکنون لپ تاپ های کور آی فایو و کور آی سون مقرون به صرفه تر هستند و اگر به دنبال خرید لپ تاپ هستید حتما یکی از این دو گزینه را برای پردازنده انتخاب نمایید.

کارت گرافیک :

از دیگر بخش های مهم یک لپ تاپ کارت گرافیک آن است. این سخت افزار هم در لپ تاپ قابل ارتقاء نیست و شما در ابتدای خرید باید دقت زیادی در آن انجام دهید. مسئله مهم این است که اگر لپ تاپ خود را برای انجام بازی نمی خواهید نیازی به خرید یک لپ تاپ با کارت گرافیک خیلی قوی نیست چون این کار فقط مصرف باتری شما را بالا می برد. هرچند خیلی از لپ تاپ های مدرن امروزی دارای دو کارت گرافیکی هستند که در مواقع مصرف در حالت سنگین کارت گرافیک قوی تر و در مواقع مصرف در حالت سبک کارت گرافیک ضعیف تر فعال شده تا مصرف باتری کم تر شود. لپ تاپ های سری RF سامسونگ با کارت گرافیک nVIDIA GeForce GT330M امکان انجام بازی های سه بعدی و پخش فیلم های HD را  با حداکثر شفافیت و کمترین میزان مصرف انرژی و باتری به شما می دهد.

قابلیت لذت بردن :

اما لذت بردن از لپ تاپ از دیگر پارامترهای مهم آن است . اینکه شما از خریدتان راضی و بعد از هربار کار با آن از آن لذت ببرید . در این امر پارامترهای مهمی دخیل است که برای مثال می توان به کیفیت صفحه نمایش , کیفیت بلندگوها , کیفیت ساخت بدنه و قطعات , دارا بودن پورت های مختلف برای ارتباط با دستگاه ها , قابلیت پخش دیسک های بلوری و … اشاره کرد. بنابراین لپ تاپی که شامل این پارامترها باشد به شما حین کار لذت می دهد, لذت سالم البته ! اما لپ تاپ های سری RF سامسونگ تمامی پارامترهای ذکر شده را در اختیار شما قرار می دهد . این لپ تاپ ها دارای صفحه نمایش ال ئی دی با کیفیت بالا بوده و با دارا بودن اسپیکرهای قوی لحظات خوبی را برای شما مهیا می سازد.

طراحی و قابلیت حمل و نقل :

لپ تاپ در واقع مهم ترین پارامترش قابلیت  حمل و نقل بودن آسان آن است . وقتی لپ تاپی بالای ۳ کیلوگرم وزن داشته باشد طبعا قابلیت حمل و نقل خود را از دست می دهد مگر اینکه خریدار دوست داشته باشد از آن برای قوی تر کردن ماهیچه بازو و پشت بازوی خود استفاده کند ! فرض کنید می خواهید لپ تاپ خود را به کلاس درس ببرید در اینجا ما به یک لپ تاپ دارای ضخامت کم و وزن سبک نیاز داریم تا آن را سریعا داخل کیف خود قرار داده و به کلاستان ببرید. نکته ای که در طراحی لپ تاپ های سری جدید سامسونگ دیده می شود ضخامت کم و وزن سبک آن ها در کنار کارایی بالاست که سبب می شود این لپ تاپ ها قابلیت حمل و نقل بالایی داشته باشند.

طراحی از دیگر بخش های مهم یک لپ تاپ هست که باعث می شود شما و دیگران به آن محصول جذب شوید . اکثر شرکت های جدید من جمله سامسونگ از جدیدترین متدها برای طراحی خود استفاده می کنند تا با بهترین قطعات شیک ترین محصول را در اختیار شما قرار دهند. استفاده از آلمینیوم در طراحی بدنه لپ تاپ های سامسونگ را می توان از این پارامترها نام برد که علاوه بر زیبایی سبب می شود خط و خش روی لپ تاپ شما مشخص نشود.

به طور کلی در لپ تاپ ها هارد دیسک و رم را می توان ارتقاء داد و می توان روی این موارد وسواس کمتری نشان داد اما در حال حاضر یک لپ تاپ با هارد حداقل ۳۲۰ گیگابایت و رم ۴ گیگ قطعا تمامی نیازهای شما تا چند سال آینده به عنوان یک کاربر معمولی تامین خواهد کرد.
منبع : روزنوشت میلاد

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها