رئیس سازمان سنجش:دولت یازدهم استخدام های کشوری را شفاف کرد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی ایرنا، ابراهیم خدایی روز یکشنبه در مراسم تقدیر از نفرات برتر آزمون سراسری سال ۹۴ اظهارداشت: این اقدام دولت سبب شد تا همه مردم ایران شانس برابر براساس ضوابط و شرایط یکسان برای استخدام داشته باشند.
وی افزود: این عدالت استخدامی یکی از نکات افتخارآمیز دولت یازدهم به شمار می رود و اگر نیروی استخدامی در کشور درست عمل کند همه چیز درست خواهد شد.
معاون وزیر علوم در ادامه اظهارداشت: مراسم تقدیر از نفرات برتر کنکور معمولا همزمان با آغاز سال تحصیلی بود اما این امر امسال استثنائا انجام نشد.
وی گفت: در آزمون سراسری امسال که ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه برگزار شد حدود ۸۷۰ هزار شرکت کننده بود که ۴۲۸ هزار نفر وارد موسسات آموزش عالی کشور شدند.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: این در حالی است که مراکز آموزش عالی کشور ظرفیت پذیرش ۷۰۰ هزار نفر را دارند و ما ۳۰۰ هزار نفر ظرفیت خالی داشتیم.
وی گفت: این امر می تواند به منزله یک ظرفیت به شمار رود تا دانشگاه ها با نگاه بین المللی سعی در پذیرش دانشجو از کشورهای اسلامی خصوصا همسایه ها و ممالک اسلامی داشته باشد.
وی با اشاره به رقابت در آزمون سراسری امسال اظهارکرد: در آزمون امسال به غیر از گروه تجربی مابقی گروه ها رقابت سنگینی نداشتند منتها اصل رقابت در نوع و کیفیت دانشگاه ها بود.
وی در ادامه گفت: آزمون سال ۹۵ نیز در ۲۴ و ۲۵ تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان احتمالا اعلام نتایج سال ۹۵ به اول هفته مهرماه خواهد رسید.
خدایی افزود: در بخش المپیاد دانشجویی نیز که از سال ۷۵ شروع شده تا کنون ۲۰ دوره ملی و ۱۶ دوره بین المللی در رشته های شیمی، ریاضی و آمار برگزار شده است.
وی با اشاره به برگزاری بیستمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور، اظهار داشت: سه رشته علوم جغرافیا، علوم زمین و مهندسی مواد و متالوژی به رشته های المپیاد افزوده شده اند و از سال آینده المپیاد در ۲۰ رشته برگزار خواهند شد.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در المپیاد امسال رقابت از دو طریق کنکور کارشناسی ارشد و قطب های علمی کشوری انجام شد.
وی افزود: در بحث کنکور کارشناسی ارشد، دانشجویان از میان ۳۰۰ هزار نفر، ۲۴۶ نفر به مرحله دوم المپیاد راه یافته اند که این تعداد به همراه ۵۳۱ نفر که از مسیر قطب های کشوری به مرحله بعدی راه یافته بودند؛ در مجموع رقابتی را با حضور ۷۷۷ نفر برگزار شد.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: برگزیدگان المپیاد در ۱۷ رشته تقدیر می شوند که از میان ۶۸ نفر برگزیده، دانشگاه شریف با ۱۶ مدال، دانشگاه تهران با ۹ مدال و دانشگاه شیراز با هفت مدال پیشتاز هستند.
وی با اشاره به برگزاری المپیاد علمی دانشجویی در سه رشته به صورت بین المللی، گفت: در سه رشته ریاضی، شیمی و آمار، مسابقات به صورت بین المللی است که ایران با ۱۰ کشور در این دوره رقابت داشت و در رشته ریاضی ایران اول، روسیه دوم و تاتارستان سوم شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در رشته شیمی، روسیه اول، ایران دوم، ترکمنستان سوم و در رشته آمار نیز ایران اول و ترکمنستان دوم شد.
خدایی با اشاره به تسهیلاتی که برای نفرات برتر در المپیادها در نظر گرفته شده است، گفت: علاوه بر ۱۵ نفر اول که می توانند بدون آزمون وارد دانشگاه ها شوند، در مجموع ما ۱۲۶ نفر به دانشگاه ها برای استفاده از تسهیلات استعداد درخشان معرفی کرده ایم.

** شرط اجرای رأی دیوان درباره کنکور
رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: موضوع رای کنکوری دیوان عدالت اداری به منظور ابطال تاثیر قطعی ۲۵ درصد سوابق تحصیلی در انتظار استفساریه مجلس است و اگر مجلس نظری نداشته باشد، رای دیوان را اجرا خواهیم کرد.
خدایی در ادامه افزود: موضوع رأی دیوان عدالت اداری درباره ابطال یک بند از مصوبه تأثیر قطعی ۲۵ درصد سوابق تحصیلی، انعکاس زیادی در بین داوطلبان داشت.
وی افزود: البته سازمان سنجش پیش از این هم درباره این رای خبر داشتیم اما یک موضوع قابل توجه است که در عرض چند دقیقه پس از انتشار این خبر، حدود ۷۰۰ پیام برای این خبر گذاشته شد که من تقریباً ۸۰ درصد آنها را خواندم و متوجه شدم که نگرانی های بسیاری در این زمینه میان داوطلبان وجود دارد.
خدایی در ادامه خاطرنشان کرد: قوانین الزام آور هستند و این موضوع که ما بحث هیات عمومی دیوان عدالت اداری را اجرا کنیم یا نه؛ به موضوع قوانین باز می گردد.
وی اظهار داشت: هیات دولت و شورای سنجش و پذیرش موضوع تاثیر سوابق تحصیلی را به این گونه مطرح کرده بودند که این تاثیر از ۲۵ درصد آغاز شود و به تناسب سال هایی که نمرات پیش دانشگاهی و سال های تحصیلی افزایش پیدا می کند، بیشتر شود.
خدایی خاطرنشان کرد: اختلاف در برداشت قانون در این زمینه بوجود آمده که از همین رو نامه ای با امضای وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم و از مجلس درخواست استفساریه کرده ایم.
رییس سازمان سجنش آموزش کشور تاکید کرد: اگر مجلس برداشت دیگری به ما ارائه ندهد، ما همان رأی دیوان را اجرا خواهیم کرد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها