دیـوار بلند رقابت، شمـار بالای متقاضیـان و سهمیه‌های انـدک پذیرش

شاید آزمون وکالت برای خیلی‌ از فارغ‌التحصیلان رشته حقوق تنها امیدی باشد که درپی آن دنبال آرزو‌های کاری خود می‌گردند، این آزمون که معمولا هرساله برگزار می‌شود، علی‌رغم جذب تعداد زیادی از متقاضیان وکالت در برخی از شهر‌ها نگرانی‌هایی را برای متقاضیان به همراه داشته است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هرساله در اواخر شهریورماه با فراخوانی که اتحادیه سراسری وکلای دادگستری ایران منتشر می‌کند، ثبت‌نام برای آزمون وکالت شروع می‌شود که در این میان اغلب دارندگان دانشنامه حقوق تلاش می‌کنند که در این آزمون پذیرفته شوند تا شاید روزی بتوانند به عنوان یک وکیل پایه یک فعالیت حقوقی داشته باشند. البته این اشتیاق برای وکیل شدن در کنار انبوه متقاضیان و پذیرش‌های اندک، هرچند رقابت را دشوار کرده اما در برخی استان‌ها که پذیرش‌ها زیر۵۰ نفر یا کمتر است باعث تراکم هرساله علاقمندان در پشت دیوار قطور این رقابت شده است و در کنار آن به بیکاری فارغ‌التحصیلان فراوان این رشته نیز دامن زده است.
آنچه در ذیل می‌آید دغدغه‌ی برخی از این علاقمندان به وکالت در استان مرکزی است که از آرزو‌ها و نگرانی‌ها خود در پشت کنکور وکالت می‌گویند:
مهدی آقامحمدی یکی از دارندگان دانشنامه حقوق در این باره می‌گوید: با تلاش زیادی توانستیم در یکی از بهترین رشته‌های دانشگاهی فارغ التحصیل شویم ولی با وجود آنکه قریب به ۲ سال برای یافتن شغل مناسب تلاش می‌کنم، تاکنون تلاش‌هایم نتیجه‌ای در بر نداشته است.
وی می‌افزاید: هرساله تنها یک‌بار آزمون کانون وکلای دادگستری برگزار می‌شود که از جمع بالغ بر ۵۰۰ نفر در استان مرکزی تنها ۲۵ نفر می‌توانند در این آزمون پذیرفته شوند.
وی گفت: حجم انبوده متقاضیان به سال بعد منتقل می‌شود و سال بعد نیز جمعیت با افزایش روبرو می‌شود.
جواد کشفی آشتیانی نیز دراین ارتباط به خبرنگار ایسنا گفت: هرساله تمامی دانشگاه‌های سطح استان نسبت به پذیرش دانشجوی حقوق اقدام می‌کنند ولی آینده شغلی این افراد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
مریم پارسا دیگر متقاضی امتحان کانون وکلای دادگستری نیز در این ارتباط گفت: علی رغم نام بلند این رشته، پیدا کردن کار بسیار دشوار شده است و قبولی دراین آزمون نیز نیاز به ماه‌ها مطالعه دارد واگر کوچکترین مشکلی برای فرد متقاضی پیش آید که نتواند به پرسش‌ها به درستی پاسخ دهد باید یک سال دیگر منتظر بماند تا شاید در سال آتی قبول شود.

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها