دولت هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح قانون حمایت از معلولان را ارسال کند

عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس با انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی نسبت به حقوق معلولان، گفت: با توجه به فصل تنظیم بودجه، لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان هنوز از دولت به مجلس ارسال نشده که این موضوع فرصت تصویب اعتبارات کارشناسی را از مجلس می‌گیرد.

علیرضا سلیمی  با انتقاد از ارائه نشدن لایحه اصلاح قانون حمایت از معلولان از سوی دولت به مجلس، گفت: این لایحه قرار بود در ماه‌های گذشته برای انجام کارهای کارشناسی بیشتر به مجلس ارائه شود در حالی که هنوز هم چنین مسئله‌ای تحقق نیافته است.
نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دیرکرد در ارائه لایحه اصلاح قانون حمایت از معلولان به مجلس، با توجه به نزدیک بودن فصل تصویب بودجه در سال آینده، فرصت رسیدگی شایسته به این لایحه و تصویب اعتبارات کارشناسی شده را از مجلس می‌گیرد.
وی افزود: معلولان در شرایط کنونی دارای مشکلات جدی برای رسیدن به یک زندگی متوسط و تأمین مایحتاج اولیه خود هستند و این قشر حتی برای مسائل درمانی خود نیز با مشکلاتی جدی روبرو هستند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از امکانات پزشکی و درمانی معلولان مانند پروتزهای حرکتی با افزایش قیمت روبرو شده است، اقدامات حمایتی از معلولان با نواقصی همراه است.
وی ایجاد شرایط مناسب برای اشتغال معلولان را از جمله وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی خواند وگفت: این وظایف تاکنون مغفول واقع شده است، وظایفی که مهم‌ترین بخش آن تحقق ۳ درصد استخدام معلولان در دستگاه های دولتی بود که تاکنون عملی نشده است.
سلیمی یادآور شد: باید این سوال را پرسید که نهاد ریاست جمهوری به عنوان نهاد پیشرو دستگاه‌های اجرایی تا چه اندازه به امر استخدام معلولان اهتمام ورزیده است؟ و آیا جای خالی استخدام این قشر در طرح های اخیر نهاد( استخدام ۱۵۰۰ نفر )دیده نمی شود؟
عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس شورای اسلامی، در توضیح مشکلات معلولان برای تردد در سطح شهرها، یادآور شد: نبود خودرو مناسب برای حمل ونقل عمومی معلولان در سطح شهر را می‌توان یکی از موانع جدی سر راه تردد معلولان دانست که تاکنون هیچ یک از خودروسازان در جهت تولید خودرویی استاندارد برای معلولان گام جدی برنداشته‌اند.
منبع خانه ملت

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها