داستان ترک تحصیل رهبران فناوری اطلاعات دنیا

یکی از جالب‌‌ترین اتفاقات صنعت رایانه و اینترنت در دنیا ترک تحصیل تقریباً تمامی افراد مشهور و رهبران این صنعت می‌باشد.

درگذشت آقای استیو جابز و شنیدن دوباره سخنرانی وی در دانشگاه استنفورد باعث شد که به سراغ داستان زندگی رهبران در قید حیات صنعت کامپیوتر برویم و با نتیجه جالبی مواجه شدیم که اکثر این رهبران قبل از موفقیت کنونی‌شان ترک تحصیل کرده‌اند.

آقای بیل گیتس (بنیانگذار شرکت مایکروسافت) و آقای زوکربرگ (بنیانگذار سایت فیسبوک) هر دو در میان-ترم تحصیل دانشگاهی‌شان، از ادامه آن انصراف داده‌اند و به تجارت مشغول شده‌اند. این لیست با همین اسامی خاتمه نمی‌یابد و بنیانگذاران شرکت‌هایی همچون Dell و Oracle را نیز شامل میشود. باور کنید بنیانگذاران شرکت گوگل هم در مقطعی از ادامه تحصیلات دانشگاهی انصراف داده‌اند!

به گزارش وین بتا، آقای Larry Page و Sergey Bin که شرکت گوگل را تاسیس کرده‌اند از ادامه تحصیل دکترای ریاضیات انصراف دادند و گوگل را تاسیس کردند.

سرجی برین، و لری پیج

همچنین Michael Dell بنیانگذار کمپانی کامپیوتر سازی Dell در حال تحصیل در دانشگاه تگزاس بوده است که ناگهان ترک تحصیل میکند و به فکر شغل آزاد و تاسیس Dell می‌افتد.

مایکل دِل

Larry Ellison بنیانگذار شرکت Oracle نیز با ترک تحصیل دانشگاه به دنبال راه‌اندازی حرفه‌ای شرکت Oracle می‌افتد.

Larry Ellisonلَری الیسون

آقای بیل گیتس که شاید در این لیست از مشهورترین ترک تحصیل کرده‌های تاریخ باشد آقای استیو بالمر (مدیر عامل حال حاضر شرکت مایکروسافت) را نیز قانع میکند که ترک تحصیل کند و برای مایکروسافت کار کند.

این لیست یک سوال را بطور ویژه مطرح میکند که آیا در جامعه‌ای مانند ایالات متحده آمریکا که اکثر مردم باور دارند مدرک دانشگاهی از یک دانشگاه گران قیمت، از پیش‌نیاز‌های موفقیت است، ترک تحصیل روش بهتری است؟

اطلاعات بیشتر: روزنامه گاردین

به نقل از وین بتا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها