خط و نشان ترکان برای احمدی نژاد/ در همه مصوبات دوره انتقالی احمدی‌نژاد تجدیدنظر می‌کنیم

نکات پرس/ اکبر ترکان مشاور حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفت‌‌وگو با تسنیم با حمایت از تصمیم اخیر معاون اول رئیس جمهور در ابطال مصوبات مهر‌آفرین و استخدام‌های جدید در دولت احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد موقعی که در سال ۸۴ انتخاب شد، در فاصله دوره انتقالی در نامه‌ای ۱۷ بندی از آقای خاتمی خواسته بود که عزل و نصب و مصوبات جدیدی را نداشته باشد.
وی استخدام، تغییر وضعیت نقل و انتقال، قراردادهای جدید، ایجاد تعهدات جدید در دولت بعدی و خرید و فروش اموال از جمله مواردی اعلام کرد که احمدی‌نژاد در آن نامه از آقای خاتمی خواسته بود که دست به انجام آنها نزند و ادامه داد: اما متاسفانه پس از پیروزی آقای روحانی در انتخابات و در دوره ۲۴ خرداد تا ۱۲ مرداد سال جاری، احمدی‌نژاد و تیم همراه وی دقیقا همه این کارها را انجام دادند و کارهایی را کردند که خلاف نامه ۱۷ ماده‌ای خودشان بود.
ترکان با بیان اینکه اقدامات اخیر دولت احمدی‌نژاد نوعی حاتم‌بخشی به اطرافیانش بود، افزود: اگر قرار است استخدامی صورت بگیرد، باید انصاف و مقررات آن نیز رعایت شود، نمی‌شود که بدون ضابطه کارهایی را انجام داد.
مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه تمام کارهای بدون ضابطه احمدی‌نژاد در دوره انتقال مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت لزوم به مانند ابطال اخیر مصوبه طرح مهر‌آفرین و استخدام‌های جدید باطل خواهند شد، گفت: هر مصوبه‌ای که با قوانین و مقررات مطابقت نداشته باشد مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت.
** مصوبات “دیمی و بدون حساب” تجدیدنظر می‌شوند
ترکان اضافه کرد: آقای جهانگیری در مصوبه اخیر خود اعلام کرد که آن مصوباتی که مورد اشکال رئیس مجلس است، متوقف می‌شود و حق هم همین است که مصوباتی که دیمی و بدون حساب و کتاب صورت گرفته، مورد تجدید نظر و بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که به چه میزان خارج از انصاف بوده است.
وی با بیان اینکه هر استخدامی که بدون ضوابط و معیار خاص صورت گرفته مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: چه دلیلی داشت که روزهای باقیمانده دولت، این همه افراد را  استخدام کنند، چه دلیل منطقی برای این کار دارند. کدام آدم عاقل می‌تواند قبول کند که دولت در روزهای پایانی خود بتواند به این میزان استخدام انجام دهد، آن هم بی‌ضابطه و بدون حساب و کتاب.
مشاور رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه همه مصوبات احمدی‌نژاد در فاصله ۴۵ روزه دوره انتقال اعم از بخشیدن اموال و جابه‌جایی‌ها باشد، مورد بررسی و تجدید نظر قرار خواهد گرفت، گفت: باید مورد بررسی قرار گیرد که این سکه‌هایی که روزهای اخیر به دولتی‌ها داده شده براساس معیار و ضابطه بوده است یا خیر؟ هرچند که به نظر من اینگونه اقدامات یک نوع حاتم‌بخشی بوده است.
ترکان در خصوص نحوه انتخاب وزرا از سوی روحانی و میزان مقبولیت آنها برای گرفتن رای اعتماد کامل از سوی نمایندگان مجلس نیز اظهار داشت: نمایندگان مجلس به دقت سوابق وزرا را بررسی می‌کنند و این حق آنهاست و دولت هم به حق آنها احترام می‌گذارد و هر آنچه که تصمیم بگیرد می‌پذیرد.
** همه وزرای پیشنهادی لیاقت گرفتن رای اعتماد از مجلس را دارند
وی بر همین اساس تصریح کرد: به نظر من کلیه وزرای پیشنهادی لیاقت گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس را دارند و همانگونه که آقای روحانی گفته، عملکرد آنها قابل دفاع است و رئیس جمهور نیز با قاطعیت از آنها دفاع خواهد کرد.
مشاور روحانی با انتقاد از برخی شایعات صورت گرفته مبنی بر اینکه آقای روحانی تمایل دارد که برخی از وزرا از مجلس رای اعتماد نگیرند، گفت: این بحث‌ها را بیشتر همان افراطیون به راه می‌اندازند که نهایت بی‌انصافی و اجحاف به دکتر روحانی است. وی به صراحت گفته که همه وزرای پیشنهادی را خودش انتخاب کرده و از آنها دفاع خواهد کرد و این وعده را پس‌فردا در صحن مجلس مشاهده خواهیم کرد.
ترکان در پایان اضافه کرد: البته بعضی‌ها به سم‌پاشی‌های خود ادامه خواهند داد و سعی خواهند کرد، چوب لای چرخ انتخاب وزرای پیشنهادی بگذارند. ولی امیدوار هستیم با همدلی و به دور از تصمیمات احساسی هر آنکه لیاقت حضور در کابینه دولت یازدهم را داشته باشد، انتخاب شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها