جوانان منتظر آگهی استخدام دولت نباشند

دکتر سید عبدالعلی ذوالانواری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی امروز(۱۴اسفند) در همایش کارآفرینی، مهارت و اشتغال که در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد، گفت: فناوری جدید زمینه کارآفرینی های بیشتری را برای جوانان فراهم کرده است.

وی افزود: ۵۰ درصد از کسب و کارهای کوچک و متوسط بسیاری از کارهای بزرگی را که کمپانی های عظیم برایشان مقرون به صرفه نیست را انجام می دهند از اینرو زمینه فعالیت برای شرکت های کوچک هم مهیا است.

ذوالانواری با بیان اینکه جوانان برای کار و ایجاد شغل منتظر آگهی استخدام دولت نباشند، اظهار کرد: ترس جوانان از وارد شدن به بازار کار اشتباه است، در بسیاری از کارآفرینی ها ضرورت اولیه آن سرمایه نیست بلکه کار و سختی کشیدن است.

وی ادامه داد: ظرفیت خوبی در دانشگاه ها برای توجه بیشتر به مبحث کارآفرینی ایجاد شده که این نشاندهنده رویکرد مثبت جامعه دانشگاهی به موضوع کارآفرینی است؛ باید فرهنگ کار آفرینی در جامعه به مهارت عمومی تبدیل شود زیرا این مساله بسیار مهم است و رسانه هم در فراگیرکردن کارآفرینی ها نقش مهمی دارند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی تصریح کرد: و مقام معظم رهبری از سال ۸۸ که هجمه ها و تحریم اقتصادی بر کشور وارد شد مسئله اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار دادند که امروز الگویی برای کشورهای پیشرفته شده است.

در ادامه این همایش سه نفر از کارآفرینان برتر کشوری درباره نحوه کارآفرینی خود توضیحاتی ارائه دادند.

فریبا معصومی به‌عنوان یکی از کارآفرینان نمونه و معلول استان گیلان نیز در این همایش حضور یافت و درباره امید به زندگی و راه اندازی کارگاه بافتنی برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی صحبت کرد.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. بشر اولیه گفت:

    ما تلاش هم کرده ایم وارد ابزار کار هم شده ایم اما نتیجه ای حاصل نشده است . اساتید دانشگاه هم بیشتر سعی دارند تمام پروژه های دانشجویان را عقب بیندازند و در نتیجه فرصت های دانشجویان یکی پس از دیگری از بین برود . به این نکات هم توجه کنید .

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها