جهش ۱۷۹۳ واحدی شاخص کل بورس/شاخص درآستانه ۷۳ هزار واحدی

تهران- ایرنا- شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز(دوشنبه) بازار سرمایه با یک هزار و ۷۹۳ واحد رشد به ارتفاع ۷۲ هزار و ۹۱۲ واحدی رسید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه تعداد یک هزار و۹۸۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از ۴۵ هزار و۶۵۱ میلیارد ریال در۱۱۶ هزار نوبت دادوستد شد.
همه شاخص های بورسی امروز مثبت بودند به نحوی که شاخص قیمت(وزنی-ارزشی) ۶۸۸ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۲۲۸ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۱۹۲ واحد، شاخص آزاد شناور دو هزار و ۱۴۴ واحد ، شاخص بازار اول هزار و ۲۴۷ واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۹۷۰ واحد رشد کرد.
بیشترین اثر مثبت بر حرکت دماسنج بازار سرمایه نیز توسط نمادهای معاملاتی فارس،پارسان، وغدیر،تاپیکو، رمپنا، جم و فولاد رقم خورد.

** رکورد ۶ ماهه آیفکس شکست
در جریان معاملات امروز فرابورس، شاخص با افزایش ۲.۷۶ درصدی، پس از ۶ ماه در ارتفاع ۷۷۸ واحدی ایستاد. آخرین باری که شاخص فرابورس این رقم را تجربه کرده بود، یازدهم مردادماه امسال و به میزان ۷۷۸.۳۴ واحد است.
امروز به دنبال دادوستد ۴۴۵ میلیون اوراق بهادار در ۵۳ هزار و ۵۷۳ دفعه، ارزش معاملات فرابورس ایران نیز به رقم یک هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال افزایش یافت.
نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی مارون، پالایش نفت تهران و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند. نماد شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور نیز امروز در حالی با بیشترین میزان رشد قیمت پایانی روبه رو شد که نماد شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال بالاترین افت قیمتی را تجربه کرد.
در همین حال بررسی معاملات خرد سهام در بازارهای اول، دوم و پایه نشان می دهد، نماد شرکت سرمایه گذاری سبحان بیشترین حجم و ارزش معاملات را به میزان ۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار سهم به ارزش ۱۳۲ میلیارد ریال تجربه کرده است.
در میان اوراق با درآمد ثابت نیز، نماد اسناد خزانه اسلامی در نماد ‘اخزا۳’ که امروز عرضه اولیه آن بود، با معامله بیش از ۴۴۳ هزار ورقه بهادار به ارزش ۳۷۹ میلیارد ریال، بیشترین میزان حجم و ارزش معاملات را در این گروه به ثبت رساند.
از سوی دیگر اوراق تسهیلات مسکن امروز با نوسان قیمت در سررسیدهای مختلف روبه رو شد و در بازه قیمتی ۸۲۰ تا ۸۷۶ هزار ریال مورد دادوستد قرار گرفت.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها