جزئیات جذب نیرو در آموزش و پرورش/ سال تحصیلی آینده کمبود معلم نداریم

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی برگزاری آزمون استخدامی بیان کرد: نیاز‌های استخدامی براساس اهداف میان مدت و بلند مدت تعیین می‌کنیم و بر همین اساس  امسال درخواست ۵۵ هزار مجوز استخدام به سازمان امور اداری و استخدامی ارائه شد.

وی ادامه داد: از مجموع درخواست‌ها، ۳۰ هزار نفر از طریق برگزاری آزمون استخدامی و ۲۵ هزار نفر نیز از طریق کنکور جذب شوند که برای جذب در دوره‌های یکساله به محض اخذ مجوز فرآیند استخدامی را دنبال می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش  درباره کمبود معلم و ساماندهی نیروی انسانی برای مهر امسال گفت: نیازهای خود را احصا کردیم و بر این اساس آن قسمتی از فارغ التحصیلان که به ما می‌پیوندند، سرباز معلمان و خرید خدمات آموزشی و غیره مشخص شده است و با توجه به تمهیدات انجام شده با کمبود نیروی مواجه نمی‌شویم.

تبدیل وضعیت معلمان براساس پذیرش در آزمون

الهیار ترکمن بیان کرد: امسال  جذب حق‌التدریس آزاد در آموزش و پرورش نخواهیم  داشت چرا که ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۸ این کار را ممنوع کرده است.

وی افزود: برای تامین نیروی مورد نیاز در کلاس‌درس  از ظرفیت‌های داخلی استفاده می‌کنیم همچنین تبدیل وضعیت‌ها نیز بر اساس آزمون انجام می‌شود و افراد باید در آزمون داخلی که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، شرکت کنند.

بدهی ۹۰۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش به فرهنگیان

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورشدرباره وضعیت پرداخت مطالبات معلمان گفت: بر اساس تخصیص‌هایی که در ۲۹ اسفند ۹۷ باطل شد و آموزش و‌پرورش باید این اعتبارات را  دریافت می‌کرد اخیرا  ۲۶۱ میلیارد تومان به همراه ۵۶۶ میلیارد تومان دیگر در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

الهیار ترکمن افزود: این اعتبارات برای مواردی مانند حق‌التدریس معلمان، حق‌الزحمه امتحانات، حق‌الزحمه نیرو‌های خرید خدمات آموزشی، هزینه‌های اداری، سرانه دانش‌آموزی و سرانه مدارس شبانه‌روزی به استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بنا نداریم پرداخت معوقات فرهنگیان را رسانه‌ای کنیم و آن را در قالب اخبار داخلی پورتال منتشر خواهیم کرد، گفت: اکنون با وجود پرداخت‌  هنوز به فرهنگیان بدهی داریم که پرداخت مطالبات مربوط به سه ماه پایانی سال ۹۷، حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم با استفاده از افزایش تخصیص‌ها این بدهی را کامل و مطالبات سال ۹۸ را با سازوکارهای تعیین شده پرداخت کنیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها