جزئیات اعطای وام فرهنگیان در سال ۹۵

خبر ۱۰ اریبهشت ۹۵ – پرداخت وام به فرهنگیان به جای پرداخت سود

خبرگزاری ایسنا : معاون اداری و مالی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: برای اولین بار در تاریخ این صندوق به اعضا(فرهنگیان) و صاحبان سرمایه معادل سود و سهم خود، وام پرداخت می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمد تقی‌زاده امروز ۹ اردیبهشت ماه در حاشیه نشست مشترک پارلمان معلمان خراسان رضوی و اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان در جع خبرنگاران، اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ این صندوق به اعضا(فرهنگیان) و صاحبان سرمایه معادل سود و سهم خود وام با کارمزد ۲ درصد و با اقساط ۳۶ ماهه وام پرداخت می‌شود.
وی در خصوص شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات، خاطرنشان کرد: افرادی که علاقه‌مند هستند از این تسهیلات برخوردار شوند به شرط ادامه عضویت تا پنج سال، پرداخت به موقع اقساط و تا کسر ۵درصد از حقوق می‌توانند وام دریافت کنند.
معاون اداری و مالی صندوق ذخیره فرهنگیان یادآور شد: برای بررسی فرهنگیانی که شامل این تسهیلات می‌شدند به دلیل چاپ کارت، افتتاح حساب و نداشتن ریز اطلاعات افراد با تعویق چند ماهه مواجه شدیم و به همین دلیل به همکارانی که از مهر ۹۴ بازنشست شدند همان ‌موقع پرداختی نداشته‌ایم تا آنان بتوانند تصمیم ‌گیری داشته باشند و در صورت قطع عضویت معلمان نمی‌توانند وامی دریافت کنند.
تقی‌زاده در خصوص پرداخت مطالبات بازنشستگان ۶ ماه دوم سال ۹۴، عنوان کرد: بازنشستگان دو ماه مهر و آبان با دو ماه تاخیر معوقات خود را دریافت کرده همچنین بازنشسته‌های ماه‌های آبان، آذر و دی پیش از عید تسویه حساب کرده‌اند.
وی گفت: برای معلمانی که بهمن و اسفند مدت خدمت خود را به پایان رسانده بودند نیز در هشت روز گذشته پرداخت مطالبات صورت گرفته و به طورکلی به بازنشستگان ۶ ماهه دوم سال گذشته۲۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
معاون اداری و مالی صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه اگر بتوانیم سرمایه معلمان را بعد از بازنشستگی در این صندوق نگه داریم اتفاقات خوبی خواهد افتاد، اظهار کرد : برخی از بازنشستگان پاداش بازنشستگی خود را دریافت نکرده بودند زیرا طرح جدیدی را به آنان ارائه داده‌ایم.
تقی‌زاده در خصوص مذاکرات با بانک‌های مختلف برای ارائه تسهیلات، عنوان کرد: به عنوان مثال در ۳۰ سال گذشته در ۲۳ مدرسه خراسان رضوی که در بافت پیرامونی حرم قرار داشتند، قصد داشته‌ایم طرح اقتصادی را اجرا کنیم تا با راه‌اندازی مراکز تجاری و پاساژ‌ها در این منطقه علاوه بر ارائه تسهیلات به معلمان بعد از بازنشستگی برای آنان ایجاد شغل داشته باشیم.
وی گفت: همچنین با مراجعه به یکی از بانک‌های دیگر طرحی با این عنوان که هر دانش‌آموز از ابتدای ورود به مدرسه ماهانه با پرداخت ۱۰ هزار تومان بعد از فراغت تحصیل در هر ماه ۶۲۵ هزار تومان حقوق دریافت کند، ارائه شد.
معاون اداری و مالی صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان برای کمک به معیشت آنان تاسیس شده است، اظهار کرد: رویکرد جدید این صندوق راه‌اندازی مجدد باشگاه اعضا است تا بتوانیم از نظرات معلمان استفاده کنیم.
وی در خصوص دلایل افتتاح نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان در خراسان رضوی، افزود: این استان به این دلیل که پارلمان فعالی داشته که نمایندگان این پارلمان‌ها منتخبان مستقیم خود فرهنگیان هستند بهتر می‌توانند زمینه همکاری‌های مختلف را فراهم کنند.
معاون اداری و مالی صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های ملی و اقتصادی در کنار بهره‌مندی از ظرفیت‌های استانی برای ارتقاء معیشت معلمان و برای سودآوری بیشتر از دیگر دلایل راه‌اندازی این نمایندگی بوده است.
تقی‌زاده با اشاره به اینکه هر استان می‌تواند یک شرکت ذخیره فرهنگیان داشته باشد، گفت: شرکت‌های اقتصاد و رفاه در صورت افتتاح شدن می‌توانند با بررسی ظرفیت‌های اقتصادی استان‌ها در سطح کشوری و منطقه‌ای فعالیت خود را با ارائه بخش عمده‌ای از سهام خود به فرهنگیان آغاز کنند.
وی یادآور شد: فرهنگیان باید آورده‌های خود را در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا درکنار تامین منابع صندوق ذخیره فرهنگیان کشور نیز از سود حاصله استفاده داشته باشند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها