جزئیات آزمون استخدامی اخیر شرکت نفت

مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: از میان متقاضیان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، یک هزار و ۴۲۲ نفر در مناطق نفت خیز جنوب پذیرفته می شوند.
به گزارش پخش اخبار چند رسان های واحدی مرکزی خبر به نقل از شانا در مناطق نفت خیز جنوب، محمدرضا دزفولی زاده افزود: در این آزمون که روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه سال جاری در ۹ شهر کشور برگزار شد ۱۲۰ هزار نفر شرکت کرده اند که پذیرفته شدگان با توجه به دو برابر ظرفیت پس از شرکت در آزمون کتبی روان شناختی و مصاحبه فنی/ تخصصی به عنوان پذیرفته شده نهایی معرفی خواهند شد.
وی اضافه کرد: آزمون کتبی روان شناختی ۸ مهرماه در تهران و آزمون فنی/تخصصی نیمه دوم مهرماه در اهواز برگزار می شود؛ در آزمون روان شناختی، ریزشی وجودندارد.
دزفولی زاده اظهارکرد: بر اساس سهمیه تعیین شده ۵۵۵ نفر در مقطع کاردانی، ۵۸۳ نفر در مقطع کارشناسی، ۲۵۱ نفر کارشناسی ارشد و ۳۳ نفر در مقطع دکتری در مناطق نفت خیز جنوب استخدام خواهند شد.
مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: پذیرفته شدگان نهایی پس از طی دوره های آموزشی تخصصی، بر حسب نیاز واحدها در مناطق عملیاتی کارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسلیمان به کار گرفته می شوند.
وی گفت: هر چند که در آزمون اخیر بیشترین سهمیه جذب به مناطق نفت خیز جنوب اختصاص داده شده است، اما این تعداد نیرو با توجه به گستره فعالیت ها و مناطق عملیاتی کافی نیست.
دزفولی زاده یادآوری کرد: از سال ۱۳۸۷ که مجوز استخدام برای مناطق نفت خیز جنوب صادر نشد، نیازهای سال ۸۷ به سال ۸۸ و نیازهای سال ۸۸ به سال ۸۹ اضافه شده است؛ بنابراین جذب نیروهای جدید در سال ۱۳۹۰ نمی تواند جوابگوی تمام نیازهای این شرکت باشد.
مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این ارتباط به بازنشستگی حدود ۳ هزار نفر از کارکنان این شرکت تا پایان سال ۱۳۹۳ اشاره کرد و افزود: به منظور تعیین جایگزین این نیروها و با احتساب نیاز نیروی انسانی طرح ها و پروژه های توسعه ای باید هر سال مجوز برگزاری آزمون استخدامی به تعداد مورد نیاز این شرکت داده شود تا ضمن تحقق برنامه ها و اهداف تعیین شده از فشار کاری به دیگر نیروها کاسته شود.
نیاز مناطق نفت خیز جنوب نیروهای عملیاتی است
مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان این که هم اکنون حدود ۱۵ هزار نیرو در این شرکت مشغول کار هستند، اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد از این تعداد در شرکت های بهره برداری نفت و گاز تابع این شرکت فعالیت دارند.
دزفولی زاده افزود: در این شرکت ها که وظیفه تولید نفت و گاز و سایر فرآورده ها را به عهده دارند جذب نیروها در سطح کاردانی برای نگهداشت ظرفیت تولید ضروری است.
وی افزود: در آزمون استخدامی اخیر، سهم نیروهای بومی با توجه به اخذ موافقت از رئیس جمهوری مبنی بر اختصاص ۵۰ درصد در تمام مقاطع به خوزستان بیشتر است تا از این نظر نیازهای عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برطرف شود.
ایجاد سازمان دانش بنیان با جذب نخبگان
مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه گفت: این شرکت با سرلوحه قرار دادن استراتژی ها و اهداف کلان تعیین شده وزارت نفت و معاونت توسعه منابع انسانی و مدیریت، در زمینه تغییر از سازمان ظرفیت محور به سازمان دانش بنیان جذب نیروهای نخبه و ممتاز دانشگاهی را در دستور کار دارد.
وی افزود: در این زمینه در سال ۱۳۸۹ مجوز استخدام ۲۵۱ نفر فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهی دریافت شد که تاکنون حدود ۶۲ نفر از این نیازها با نیروهای فوق لیسانس و بالاتر تامین شده است که از آنها در بخش های ستادی، پژوهشی و تحقیقاتی استفاده می شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها