جذب ۱۲ هزار نیروی جدید برای توسعه کادر مالیاتی کشور

رییس کل سازمان امور مالیاتی از جذب ۱۲ هزار نیروی جدید در سازمان مالیاتی کشور خبر داد و گفت : هنوز ۴۰ درصد از مشمولین مالیات برارزش افزوده وارد فرآیند اجرای این قانون نشده‌اند .

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از شادا، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست سالانه رؤسای سازمانهای امور اقتصادی و دارایی و مدیران کل امور مالیاتی استانهای کشور ضمن با اشاره به جذب ۱۲ هزار نیروی جدید در این سازمان افزود: یکی از اقداماتی که در راستای اصلاح ساختار و نیروی انسانی و هم سو با طرح جامع مالیاتی درحال انجام است ایجاد اصلاح و تغییرات در سطح سازمانی، ایجاد تحول در فرآیندها و تغییر آرایش نیروی انسانی است.

وی افزود: این تحول در سه سطح انجام می شود که در سطح فرآیندها با بازبینی و بازتعریف فرآیند امور، به منظور افزایش سرعت، دقت و صحت کارها نسبت به کوتاه تر شدن فرآیندها اقداماتی صورت گرفته است.

وی افزود:در بخش نیروی انسانی متخصص که دغدغه چندین ساله سازمان امور مالیاتی کشور بود نیز با کسب اختیارات قانونی از ریاست جمهوری و معاونت نیروی انسانی آن نهاد، قرار شد براساس اصول ۱۲۶ و ۱۲۷ قانون اساسی نسبت به جذب نیروی انسانی لازم برای اصلاح ساختار و ترمیم منابع انسانی سازمان اقدام لازم انجام گیرد.

عسکری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تاکنون و طی ۵ مرحله اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، فقط ۶۰ درصد از مؤدیان مشمول این مراحل، تاکنون وارد چرخه اجرای قانون شده اند، گفت: براساس تحلیل‌‌های انجام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور هنوز ۴۰ درصد از مشمولین مالیات برارزش افزوده وارد فرآیند اجرای این قانون نشده اند که باید با رصد دقیق امور و تحقق عدالت مالیاتی این دسته از مشمولین نیز تحت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار گیرند.

وی درخصوص روند پیشرفت طرح جامع مالیاتی نیز گفت: از ۶ فاز تعریف شده برای این طرح تاکنون پنج فاز انجام شده و هم اکنون در فاز پنج آن هستیم.

وی افزود: تمام ماژول های مربوط به این فاز، فارسی سازی و بومی سازی شده و پس از قرار گرفتن در کنار هم امکان تست کامل این فاز محقق خواهد شد.

وی مرحله نهایی این فاز را یک و ماه نیم دیگر اعلام کرد و گفت: انشاء اله از نیمه دوم سال آینده نیز فاز ششم که فاز پایانی طرح است، انجام پذیرفته و بهره برداری از این پروژه در سطح ملی محقق می شود.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

 

آخرین اخبار استخدام سازمان امور مالیاتی سال ۹۱

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها