ثبت‌نام ۵۰۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار همدانی در طرح کارورزی

به گزارش صبح رزن،مصطفی قربان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه طرح کارورزی برای تمام فارغ‌التحصیلان بیکار است، اظهار کرد: در استان همدان بیش از ۵۰۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که فقط ۱۵۰۰ نفر از آنها دارای شرایط کافی برای طرح کارورزی هستند.

وی با بیان اینکه سهمیه استان همدان در طرح کارورزی ۳ درصد کل کشور است، تصریح کرد: در کشور ۱۵۰ هزار نفر برای طرح کارورزی درنظر گرفته شده که سهیمه استان همدان ۴۸۶۰ نفر است.

وی افزود: شرایط سنی فارغ‌التحصیلان کاردانی ۲۵ سال، کارشناسی ۲۸ سال و ارشد به بالا ۳۳ سال است که متقاضیان طرح کارورزی باید واجد شرایط سنی برای ثبت‌نام در سامانه باشند.

قربان‌فر با اشاره به اینکه هر بنگاه اقتصادی به ازای هر ۳ نفر نیروی بیمه‌شده می‌تواند یک کارورز جذب کند، یادآور شد: بنگاه‌های اقتصادی پذیرنده فارغ‌التحصیلان نیز باید دارای مجوز فعالیت از سازمان‌های ذیربط بوده و در سامانه کارورزی ثبت‌نام کنند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: در واحدهای اقتصادی بخش کشاورزی و طرح‌های دانش‌بنیان به ازای هر ۲ نفر نیروی بیمه‌شده کارفرما می‌تواند یک کارورز جذب کند.

وی با بیان اینکه سازمان فنی‌وحرفه‌ای آموزش آمادگی شغلی برای کارورزان درنظر گرفته است، ادامه داد: سازمان فنی‌وحرفه‌ای یک دوره ۲۸ ساعته آموزش آمادگی شغلی برای کارورزان برگزار می ‎ کند که در صورت تمایل می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

قربان‌فر تصریح کرد: همچنین برای واحدهای پذیرنده نیز مجوز آموزشی از سوی فنی‌وحرفه‌ای صادر می‌شود و واحدهایی که مجوز را نداشته باشند، نمی‌ ‎ توانند در سامانه کارورزی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح کارورزی در مدت ۴ تا ۶ ماه است، افزود: دولت برای اجرای طرح کارورزی بسته‌های حمایتی ارائه داده به طوریکه هزینه کمک آموزشی به کارورزان و بیمه مسئولیت و حوداث کارورزان توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشوق‌هایی که دولت برای کارفرمایان درنظر گرفته این است که در صورتی‌که کارفرمایی از بین کارورزان نیرو جذب کند، دولت سهم بیمه کارفرما را  تا ۲ سال پرداخت می‌کند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها