توضیحات آموزش و پرورش درباره قطع حق‌ عائله‌مندی زنان مجرد

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توضیحاتی درباره قطع عائله‌مندی زنان مجرد گفت: طبق قانون حق عائله‌مندی صرفاً شامل حال زنان سرپرست خانوار می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از خبرگزاری تسنیم، فرحناز مینایی‌پور، درباره سرانجام پرداخت حق عائله‌مندی به زنان مجرد در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال ۸۶ که قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب شد براساس آن زنان سرپرست خانوار حق عائله‌مندی دریافت می‌کردند.

وی افزود: در سال ۹۰ استفساریه‌ای از رئیس مجلس انجام شد مبنی بر این که آیا حق عائله‌مندی شامل حال زنان مجرد هم می‌شود که در پاسخ عنوان شد: حق عائله‌مندی به این زنان نیز تعلق می‌گیرد و بر این اساس زنان مجرد نیز مشمول دریافت شدند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: اخیراً به دیوان عدالت اداری شکایت شده است و هیئت عمومی دیوان حکم داده که حق عائله‌مندی صرفاً شامل حال زنان سرپرست خانوار می‌شود و زنان مجرد مشمول دریافت آن نیستند.

مینایی‌پور ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز به اشتباه حق عائله‌مندی به زنان مجرد پرداخت می‌شد و اگر بخواهیم به زنان مجرد این مبلغ را پرداخت کنیم مردان مجرد نیز مشمول آن می‌شوند و از سوی دیگر این سوال مطرح است که مگر زنان مجرد عائله دارند؟

وی در پاسخ به این پرسش که ممکن است برخی زنان مجرد سرپرستی پدر یا مادر مسن خود را عهده‌دار باشند، عنوان کرد: قانون به طور مشخص اعلام کرده است که حق عائله‌مندی صرفاً شامل حال زنان سرپرست خانوار می‌شود، یعنی زنانی که همسر آنها از کار افتاده بوده و فرزندان تحت سرپرستی او قرار دارند و یا زنانی که همسر آنها فوت کرده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا با قطع حق عائله‌مندی زنان مجرد، مبلغ بالایی از حقوق آنها کسر می‌شود، بیان کرد: ماهانه حدود یکصد هزار تومان از حقوق این افراد کسر می‌شود که از بهمن سال گذشته حق عائله‌مندی زنان مجرد قطع شد و از آنجایی که تعداد زیادی از کارمندان زن در وزارت آموزش و پرورش فعالیت دارند این مسئله موجب اعتراض زیادی شده است.

مینایی‌پور عنوان کرد: امکان اصلاح قانون وجود ندارد و بعید است که دیگر به زنان مجرد حق عائله‌مندی پرداخت شود، هرچند که معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و فراکسیون زنان مجلس در تلاش برای حمایت از زنان هستند

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها